0
(0)

עמודי הפייסבוק של הבלוגרים הגדולים מלאים באינפוגרפיות צבעוניות. כמעט כל העוסקים בתחום רגילים לראות בפיד עשרות שיתופים של אינפוגרפיות, המסבירות עם הרבה צבע וכמה אייקונים תאוריות מורכבות על הרגלי גלישה של משתמשי האינטרנט, טיפים שונים לקידום האתר, ואפילו הדרך בה גוגל סורק את האתר שלך. אז למה האינפוגרפיות האלה כל כך פופולריות?

הסיבה האמיתית להצלחה המסחררת של האינפוגרפיות היא שמרבית הגולשים הם פשוט…
איך לומר את זה בלי לפגוע…
הם פשוט…

עצלנים.

הכוונה אינה לכך שהם מעדיפים לשבת רגל על רגל או לצאת לחופשה מפנקת במקום לקרוא את הטקסט שלך אלא הם מעדיפים למצוא מקור המספק את המידע באופן מקוצר, משעשע וקל לעיכול.

הסיבה הראשונה להשתמש באינפוגרפיות – הקורא שלך יעבד אותן מהר יותר מטקסט

רובנו מעדיפים להתמודד עם בלוקים קצרים של טקסט על מנת לקבל מושג כללי בתחום אותו אנו חוקרים, ובפועל איננו קוראים את הטקסט אלא רק סורקים אותו. אינפוגרפיות מסכמות את הטקסט עבורנו, מזרזות את תהליך העיבוד של התוכן, ומפעילות את המנגנון הרגשי והזכרון לטווח ארוך, כפי שניתן לראות באינפוגרפיה הבאה:

the power of visuals in elearning
the power of visuals in elearning

אחת הדרכים ליצור קשר עם הקורא שלכם ולגרום לו לחזור שוב ושוב לקריאת תכנים נוספים בבלוג, להוריד ספרים דיגיטליים שכתבתם, להרשם לרשימת התפוצה שלכם או לקנות מוצרים שלכם באתר, היא לגרום להם להרגיש נפלא כשהם קוראים את הבלוג. אינפוגרפיות משעשעות, שמשחקות על הפן הרגשי של הקוראים שלכם יגרמו להם לחזור ולקרוא עוד.

הסיבה השנייה היא אם הוא אייר את זה – הוא בטח יודע על מה הוא מדבר – על אמון ושיתוף מידע אישי

מפתיע, אולי אפילו מטופש, אבל אנו רגילים עוד מימי בית ספר לראות סכמות, טבלאות, גרפים ואיורים שונים. מעולם לא חשבנו לבדוק שוב את הנתונים המופיעים בהם. משהו בדרך בה מועבר התוכן באמעות התמונה גורם לנו לחוש שמדובר במומחה לתחום.

בפועל מה שקורה במוח כאשר אנו מרותקים לתוכן, זה יכול להיות סדרת טלויזיה אהובה כמו “משחקי הכס”, ספר טוב, הופעה של זמר אהוב, אנו מייצרים חומר שנקרא אוקסיטוצין. מחקרים מוכיחים שברגע שהחומר הזה מתחיל לפעול אנחנו “מתאהבים” או פשוט מתחילים לפתח אמון. כאשר תוכן שאנו נחשפים אליו גורם ליצור החומר הזה אנו נכונים יותר לשתף מידע אישי (כמו שמנו וכתובת האי-מייל שלנו, או אפילו להרשם לאתר עם חשבון הפייסבוק שלנו).

הסיבה השלישית היא שקל יותר לשתף תמונה מגניבה מליצור אותה

סיבה נוספת לשימוש באינפוגרפיות עוסקת שוב בעצלנות האנושית. כאשר אנו נתקלים בתמונה מושקעת המציגה תהליכים שונים, נעדיף לשתף את התמונה הקיימת, עם לינק למקור בו היא הופיעה, מאשר ליצור תמונה חדשה. לעיתים מדובר בשיתוף ברשתות חברתיות המכניס גולשים רבים לאתר, אך אינפוגרפיות מושקעות במיוחד מגיעות לבלוגים החשובים בתחום.

panda update
panda update

הדבר נכון במיוחד בבלוגים העוסקים בטכנולוגיה ועבודת קידום אתרים באינטרנט. כשיצא עדכון פנדה ב- 2012 חברו הגרפיקאים של seo.com, ויצרו אינפוגרפיקה משעשעת המסכמת את העקרונות השונים של העדכון. התמונה הזו הופיעה לאחר מכן באלפי בלוגים העוסקים בתחום. הטעות הגדולה שביצעה החברה היא ציון כתובת הבלוג בעמוד השני של האינפוגרפיקה, היות וחלק מהאתרים פרסמו רק את העמוד הראשון פעמים רבות לא צויין מקור התמונה (החברה תמיד תוכל לאתר איזכורים אלה בקלות במנגנון התמונות של גוגל לצאת לחופשה נפלאה בקאריביים עד הכספים שיקבלו מתביעות זכויות יוצרים בתחום). כמות הלינקים האיכותיים השונים שהם קיבלו מאתרים ובלוגים שונים בתחום ברחבי העולם, שיפרו את הדירוג שלהם פלאים, ומאז ניתן לראות שהם המשיכו להשתמש בשיטת ההפצה הויראלית של האינפוגרפיות שלהם.

הסיבה הרביעית היא התאמה מוחלטת בין התמונה לתוכן הכתוב

אחד היתרונות החשובים של יצירת אינפוגרפיה היא התאמה מוחלטת בין התמונה לתוכן הכתוב. היות וגוגל סורקים גם את התמונות באתר, ויודעים לשלוף את התוכן מהתמונה גולשים ובעלי בלוגים אחרים המחפשים תמונה רלוונטית לבלוג שלהם בתחום עליו הם כותבים יגיעו קודם כל לבלוג שלך.
יתרון נוסף הוא יצירת תמונה מקורית שלא הופיעה קודם במנועי החיפוש של גוגל והדבר דומה ליצירת תוכן כתוב, או סרטון וידיאו מקורי. בגוגל יודעים לזהות מהיכן התוכן התחיל, ואיפה פורסם לראשונה, כך שגם אם אחרים ישתמשו בתמונה שלך ללא רשות, עדיין אתה תהיה בעל התמונה.

אז הבנו.
חשוב ליצור אינפוגרפיה, אבל איך עושים את זה?

איך יוצרים אינפוגרפיות אטרקטיביות?

הדרך האידיאלית ליצור אינפוגרפיות מקוריות היא באמצעות תוכנה גרפית כמו פוטושופ או פריהנד. אם אינך יודע איך לעבוד עם תוכנה כזו תוכל לבקש עזרה מחבר, להעסיק גרפקאי או להשתמש באחד מהאתרים המציעים טמפלט של אינפוגרפיות. אפשרות זו נסקור בהמשך. אז מה השלבים השונים לבניית אינפוגרפיה?

שלב א’ – הכנת התכנים הטקסטואליים שיופיעו באינפוגרפיה

על מנת לא לבזבז זמן יקר של שינויים גרפיים מומלץ לרכז מראש את כל התוכן שאתה מעוניין להציג באינפוגרפיה. נסה לרכז את כל הטקסט בנקודות קצרות וברורות. תוכל גם לעיין באינפוגרפיות נוספות שנכתבו בשפות שונות על ידי בלוגרים כמוך בנושא דומה.

find icons
find icons

שלב ב’ – הכנת האייקונים והאיורים שאתה מעוניין להשתמש בהם

ישנם מקורות רבים להשיג אייקונים מוכנים באיכות גבוהה שחוסכים לך זמן ומשאבים בעיצוב אייקונים משלך.
אתר findicons.com הוא אתר חמוד ביותר המספק אייקונים ברמה גבוהה ובמגוון סוגי קבצים בחינם, ומפנה לאייקונים נוספים בתשלום. כמו כן ניתן למצור אייקונים ואפילו אינפוגרפיות מוכנות לשימוש כטמפלט באתר
istockphoto.

שלב ג’ – בחירת הצבעים הדומיננטיים באינפוגרפיקה

מומלץ לבחור שילוב של מגוון צבעים, אך לא להגזים. ישנם צבעים שנראים טוב ביחד, ואם נבחן את מרבית האינפוגרפיות הנפוצות כיום נראה שהן מערבות את הצבע הכחול בתוכן במרבית המקרים. אם החלטנו להשתמש במגוון רחב של צבעים, מומלץ לשמור על רקע לבן או בהיר, בצבע אחיד, על מנת שהאינפוגרפיה לא תראה מצועצעת מדי.

שלב ד’ – עיצוב כותרת האינפוגרפיקה

היות ואתרים רבים ישתפו את האינפוגרפיה שלנו בגודל מוקטן, אנו מעוניינים שהגולשים יוכלו לקרוא את הכותרת בקלות על מנת שיקליקו על התמונה ויתבוננו באינפוגרפיה כולה. הכותרת כולה להיות ממוקמת בכותרת האינפוגרפיקה, או במרכזה.

שלב ה’ – עיצוב האינפוגרפיקה כולה

זכרו לשלב בחוכמה טקסט ותמונה, ולחלק את האינפוגרפיקה לבלוקים קטנים של טקסט עם כותרות ברורות. מומלץ להשתמש בפונט עבה מספיק על מנת שניתן יהיה לקרוא את כותרות המשנה גם כשהתמונה מוקטנת.

שלב ו’ – הוספת כתובת האתר שלך על האינפוגרפיקה

ודא כי שם האתר מופיע על האינפוגרפיקה, ולא רק הלוגו. ניתן למקם אותם בתוך החלקים החשובים באינפוגרפיקה כך שחיתוך הפרטים האלה יפגע באינפוגרפיקה כולה. תוכל לציין בסוף הפוסט שניתן לשתף את האינפוגרפיקה במידה ויש לינק ברור לאתר שלך.

וזהו, אתה מוכן לצאת לדרך…

תוכל להתחיל להפיץ את האינפוגרפיקה בבלוג שלך (מומלץ להוסיף את המילה אינפוגרפיקה לכותרת הפוסט) וכן ברשתות החברתיות. אם אתה עובד עם ניוזלטר או רשימת תפוצה – דאג לשלוח הודעת טיזר לרשימת התפוצה שלך ולא את האינפוגרפיקה עצמה, על מנת שיצטרכו להכנס לאתר כדי לצפות בה.

דרגו אותנו

בלחיצה פשוטה אפשר לדרג

ממומצע דירוג 0 / 5. ספירת דירוגים: 0

הדירוג הראשון נשמח לפירגון

קידום אתרים בגוגל - הגדלת העסק בשיטות ייחודיות

קידום אתרים - מידע מקצועי וטיפים על חשבוננו :

פיתוח תוכנה לעסקים
פיתוח תוכנה לעסקים
תחום פיתוח התוכנה הינו פופולארי ביותר בשני העשורים האחרונים בזכות נוכחות חיבור האינטרנט כמעט בכל בית. קיימות תוכנות המבוססות על חיבור לאינטרנט ואחרות הן תוכנות לוקאליות הנמצאות על המחשב או ברשת מחשבים סגורה.
מעניין אותי
קידום אתרים בראשון לציון
קידום אתרים בראשון לציון
אנו כחברה שמספקת קידום אתרים בראשון לציון, יכולה להביא לכם תוצאות כבר מהחודש הראשון. פיצחנו את השיטה, ניהול קמפיינים בגוגל, קידום אתר בגוגל.
מעניין אותי
קידום חנות וירטואלית
קידום חנות וירטואלית
מספר טיפים שיעזרו לכם להבין כיצד לקדם חנות וירטואלית, WEBON מקדמת חנויות וירטואליות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, עם שיפורים טכנולוגיים תראו תוצאות דיי מהר.
מעניין אותי
קידום אתרים בנס ציונה
קידום אתרים בנס ציונה
הפיתוח שלנו יעזור לכם לפרק את המתחרים בקלי קלות! קידום אתרים בנס ציונה ובכל העולם! בואו נגרום למתחרים שלכם לקנא ברמות לנו יש את הכלים לכך.
מעניין אותי
מהו קידום אתרים לבן
מהו קידום אתרים לבן
מעניין אותי
קידום אתרים בבאר שבע
קידום אתרים בבאר שבע
שימו לב חיפשתם "קידום אתרים בבאר שבע" ופשוט הופענו! פיתחנו במשך כ- 4 שנים רובוט שמחליף את הפעולות האנושיות של מקדם אתרים. כאשר הפעולה הרובוטית אינה מוגבלת בזמן עבודה או עלויות נוספות. הרובוט עובד עבורכם ומקדם אתכם באלפי ביטויים בלי כל מנוחה!
מעניין אותי
קידום אתרים ברעננה
קידום אתרים ברעננה
קידום אתרים בטכנולוגיה ייחודית לחברת WEBON. חיפשתם קידום אתרים ברעננה ופשוט הופענו.. הבינה החכמה שפיתחנו גורמת לנו להופיע באלפי מונחים.
מעניין אותי
קידום אתרים שלילי
קידום אתרים שלילי
יש לכם כתבות שליליות ברשת? מעוניינים להדחוק אותם למטה בתוצאות החיפוש? אנו מספקים שירותי קידום אתרים שלילי באמצעות טכנולוגיה חדשנית. לפרטים כנסו.
מעניין אותי
קידום אתרים בקרית אונו
קידום אתרים בקרית אונו
מעניין אותי
מורה פרטי קידום אתרים
מורה פרטי קידום אתרים
מחפש/ת מורה מרטי לקידום אתרים ? הגעת למקום הנכון! המסלול להכשרה מקצועית של Webon בנייה וקידום אתרים מציעה לכם הצעה משתלמת במיוחד ללימודי קידום אתרים – קורס קידום אתרים מקצועי בשיטת אחד על אחד עם ניסים ויצמן - מורה פרטי לקידום
מעניין אותי
קידום אתרים בתל אביב
קידום אתרים בתל אביב
חברים מי שרוצה באמת קידום אתרים רציני שייתקשר. אתם חיפשתם קידום אתרים בתל אביב והופענו אתם מוזמנים לחפש עוד מונחים ונופיע לכם. אז תתקשרו מי שרוצה גם.
מעניין אותי
קורס קידום אתרים באינטרנט
קורס קידום אתרים באינטרנט
מאות תלמידים למדו במכללות ובעוד המון מקומות אשר מציעים קורסים שונים בנושא קידום אתרים. אך עם זאת אנו רוצים להגיד לכם. תחסכו זמן וכסף ובואו ללמוד במקום שהכשיר לא מעט חברות קידום אתרים בישראל
מעניין אותי
קידום אתרים גוגל מפות
קידום אתרים גוגל מפות
אתם מחפשים קידום אתרים גוגל מפות וזה מעולה כי אנחנו מקדמים בכל הרשתות ובכל הכח! יש לנו כלים ייחודיים לנו להביא להם לכם תוצאות מהירות! חייגו ותבינו. להופיע מהר ולקבל טלפונים לעסק שלך.
מעניין אותי
קידום אתרים באשקלון
קידום אתרים באשקלון
מעניין אותי
דיווח דרמטי: חברת WEBON פורצת דרך עם מערכת מתקדמת לקידום אתרים בגוגל
דיווח דרמטי: חברת WEBON פורצת דרך עם מערכת מתקדמת לקידום אתרים בגוגל
דיווח דרמטי: חברת WEBON פורצת דרך עם מערכת מתקדמת לקידום אתרים בגוגל
מעניין אותי
קידום אתרים במבשרת ציון
קידום אתרים במבשרת ציון
מעניין אותי
קידום אתרים לרואי חשבון
קידום אתרים לרואי חשבון
מחפשים קידום אתרים לרואי חשבון? הגעתם למקום הנכון. חברת WEBON מובילה בתחום הקידום בארץ ובעולם, תוכלו לקבל את כל השירותים תחת קורת גג אחת, החברה פיתחה רובוטים שעושים עבודה מדהימה בזכות הטכנולוגיה תוכלו להינות משיווק אגרסיבי.
מעניין אותי
קידום אתרים בירושלים
קידום אתרים בירושלים
קידום אתרים הוא אחד מהכלים החשובים ביותר להצלחה דיגיטלית בימינו. בעידן שבו התחרות באינטרנט היא עזה מתמיד, עסקים מחפשים פתרונות חדשניים ואפקטיביים לקידום האתר שלהם במנועי החיפוש. WEBON היא חברת קידום אתרים שמביאה פתרון טכנולוגי מתקדם ויעיל לעסקים בירושלים ובכלל.
מעניין אותי
קידום אתרים אורגני לעסקים
קידום אתרים אורגני לעסקים
חיפשתם קידום אתרים אורגני לעסקים, הופענו לכם בזכות הבינה החכמה שפיתחנו. נעזור לכם להשיג הרבה לקוחות בעזרת קידום אתרים אורגני לעסקים באמצעות הרובוט שלנו.
מעניין אותי
כמה עולה קורס קידום אתרים
כמה עולה קורס קידום אתרים
השאלה האמיתית היא מה יוצא לכם מזה ולא כמה עולה קורס קידום אתרים. מדוע? כשאנחנו מבקשים למצוא מוצר ידוע של חברה מסוימת, אנחנו צריכים לבדוק כמה הוא עולה ולקנות אצל מי שמוכר לנו במחיר הכי זול.
מעניין אותי
קידום אתרים ממומן בגוגל
קידום אתרים ממומן בגוגל
מעניין אותי
קידום אתרים שחור
קידום אתרים שחור
מעניין אותי
קידום אתרים במנועי חיפוש
קידום אתרים במנועי חיפוש
מעניין אותי
מומחה קידום אתרים
מומחה קידום אתרים
קידום אתרים, קידום ממומן, בניית אתרים, בניית אתרים סלולריים, תיקון אתרים, בניית תוכנות, קריאייטיב, עיצוב גרפי, ניהול רשתות חברתיות, בניית מועדון לקוחות סלולרי, ברקוד QR לעסקים ועוד מגוון פתרונות שיווק לעסקים קטנים,
מעניין אותי