כל מקדם אתרים מתחיל נמנע מתוכן משוכפל. אף אחד לא רוצה להיענש ולאבד את המיקום בעמודים הראשונים. אתרים שלמים לבדיקת מקוריות הטקסט נבנו על מנת להימנע מעונש זה, אז אולי מדובר רק באגדה אורבנית?

חברי האקדמיה לאינטרנט WEBPROMO האוקרינית שניסו במסך זמן רב לנתץ את המיתוס של תוכן משוכפל, ארגנו אירוע של שאלות ותשובות עם שני מומחים מגוגל וארבעה מקדמי אתרים מוסמכים. הסמינר הוליד הכרזה דרמטית מבחינת קהילת מקדמי האתרים. אסטרטג איכות החיפוש הבכיר מאירלנד גוגל אנדריי ליפטסב, הסעיר את קהילת מומחי קידום האתרים אתמול (16.6.16), בסמינר שערך ובו ענה על שאלות של מקדמי אתרים בכל הנודע לדרך העבודה הנכונה עם גוגל ונושא קידום אתרים בגוגל. הוא הפתיע בתשובה על הנושא של “הענשת” אתרים על תוכן משוכפל.

התשובה היתה חד משמעית – אין עונש על תוכן משוכפל. האתר לא יהיה מדורג באותה מידה כמו אתר הכולל רק תוכן מקורי איכותי, אך אתרים המשלבים תוכן מועתק ומקורי אינן נענשים על ידי גוגל ונשלחי לאחורי תוצאות החיפוש.

לא אוהבים Mesh Up

עם זאת, גוגל נלחמים בטרנד שהיה קיים מתחילת עידן האינטרנט. אם האתר אינו כולל תוכן מקורי ורק אוסף תוכן מאתרים אחרים על מנת לייצר רווח לבעל האתר מפרסומות, הוא אינו מספק כל ערך מוסף לגולש ולכן לא יהיה מדורג גבוה, גוגל נלחמים באתרים שמיוצרים אוטומטית אתר חדש המתבסס על העתקה של תכנים מאתרים אחרים, תוך ניצול הזמן שהשקיעו כותבי התכנים באתרים אלה לצורך יצירת רווחים לא הוגנת מאתר ה Mesh Up.

אבל רגע, אנחנו לא היחידים שעושים Mesh Up…

WHO IS ISRAEL PRIME minister

בואו נבחן את זה שוב. יש עוד גוף שעושה רווחים משימוש בתכנים שאחרים כותבים, נכון?

למעשה, בעיקר בארה”ב ובאירופה, כאשר אתה כותב שאלה בקוביית החיפוש של גוגל – התשובה מופיעה בראש המסך, מבלי שתצטרך ללחוץ על קישור כלשהו ולהגיע לאתר. גוגל מושכים את התשובה שלך, ומציגים אותה בראש עמד תוצאות החיפוש, כאשר מדובר בתוכן שהועתק מאתר אחר. אם תחפש מידע על סרט, תראה תוכן מועתק מ IMDB, אם תחפש תוכן על אישיות, תראה את התשובה המופיעה בווידיפדיה, ומעליה ומתחתיה כמובן, פרסומות של גוגל. כך שקיימת צביעות מסויימת בהכרזה כזו. גוגל אוהבת תוכן משוכפל, אך ורק אם היא הגורם המרוויח משכפול זה.

מה עם תוכן משוכפל באתרי מכירות המתבסס על מפרט המוצר של הספק?

נחזור לאירוע השאלות והתשובות שהתקיים אתמול. לאחר ההכרזה הדרמתית כי אין עונש על תוכן משוכפל, מומחי הקידום המשיכו לנסות ולהבין את הנושא לעומק, והמשיכו לשאול את ליפטסב שאלות נוספות בנושא, אמנון ג’ונס (לינק ל http://www.ammonjohns.com/) מומחה קידום אתרים ניסה לשאול את השאלה בצורה אחרת. “אם קיימות שש גרסאות שונות של אותו התוכן, גוגל מדרגים כל אתר הדירוג אחר, והם מופיעים במיקומים שונים בדף התוצאות. עבור אלה המופיעים בדירוגים הנמוכים יותר נראה שמדובר בענישה”, ראשית ליפטסב השיב שאין כמעט אתרים המהווים שכפול מדוייק של אותו התוכן (לא לגמרי מדוייק. האם הוא בטוח שהוא עובד בגוגל?) אולי מדובר בספק של מוצר, המפרסם מפרט של המוצר באתר החברה, ומשווקים מקומיים מעתיקים את אותו התוכן. לדברי ליפטסב הדבר קורה למשל בתחום הריהוט, מפרט המוצר מגיע לאלפי אתרים.

בידול מאחרים ומקוריות נותנים ערך מוסף לגולש

כאן התערב המומחה ג’ון מולר מטעם גוגל והסביר כי תוצאות החיפוש מופיעות על סמך הביטוי המדוייק שהגולש הקיש. אם הביטוי או השאלה מופיע באתרים שונים עם תוכן משוכפל גוגל יבחר אחד מהם ויציג אותו ראשון (שימו לב – הפעם לא נחשפה שיטת הדירוג), באם מדובר בתוכן דומה, תוצג התוצאה הדומה ביותר לביטוי שהגולש חיפש. אם קיים פרט נוסף שהגולד חיפש, והופיע בחנות מסויימת ולא באחרת, העמוד שסיפק את האינפורמציה הנוספת יוצג לגולש.

ליפטסב סיכם את הנושא מבחינת תוכן עדיף לכתוב תוכן מקורי, אבל אם יש פסקאות שאינן מקוריות, הדבר אינו משפיע על האתר מבחינת הקידום, כל עוד הוא משולב בתוכן מקורי, המעניק ערך מוסף לגולש.

המומחה השני מטעם גוגל מרחיב ומסביר. גם אם התוכן של החנות הויטואלית דומה לתוכן של חנויות נוספות, אם הוא נותן פרטים נוספים כל המוצר, ונותן ערך מוסף לגולש, גוגל יציבו אותו לפני אתרים דומים אחרים בתוצאות החיפוש.

חיפוש לוקאלי משמעותי ביותר

פרמטר נוסף שגוגל לוקחים בחשבון – אם הם יודעים את המיקום של החנות, התוכן יוצג בראש תוצאות החיפוש עבור גולש הממוקם קרוב לחנות. כך שגולשים שונים במקומות נפרדים בגלובוס יראו תוצאות שונות בהתבסס על מיקומם. (חדשות ישנות, תחום החיפוש הלוקאלי סוקר בהרחבה בשנתיים האחרונות).

מומחי האינטרנט המשיכו ושאלו שאלות ממוקדות לגבי התוכן המשופל של חנויות אלקטרוניות. אריק אדג’ מ Stone Temple Consulting ביקש לדעת מה איך גוגל קובעים למי לתת עדיפות כאשר שתי רשתות גדולות מציגות מוצרים דומים. אמנון ג’ונס התערב שוב ונתן דוגמה כאשר מוכר מפרסם מוצר זהה בשתי חנויות בולטות כמו אמזון ואי-ביי.

ליפטסב ציין שגוגל יציגו את התוצאות של כל החנויות (מבלי לדבר על סדר הדירוג), העובד הנוסף בגוגל ציין ששוב בידול הדרך בה המוצג מוצג מתבחינת תוכן יעלה אותו בתוצאות החיפוש, עם זאת גוגל ינסו לתת לגולש את מירב האפשרויות בעמוד הראשון על מנת שיוכל לרכוש את המוצר לאחר בחינת נחנויות המתחרות השונות.

אין משמעות לותק אם הפלטפורמה שלך מעניקה חוויית משתמש טובה יותר

בשלב זה נשאלו המומחים של גוגל לגבי האם הם מקלים על בעלי חנויות גדולות יותר להגיע לראש תוצאות החיפוש. ליפטסב ענה שזה לא משנה אם אתה עשר שנים בשוק, העדיפות תנתן למי שיש לו מגוון של מוצרים אטרקטיביים להציע בפלטפורמה נוחה לשימוש לגולש.

שימוש נכון בתגית CONONICAL

לסיכום הנושא של תוכן משוכפל ליפטסב מדגיש את חשיבות השימוש בתגית CANONICAL רק בהקשר הנכון. כאשר יש דף הכולל תוכן הלקוח ממספר דפים באותו אתר, ניתן לכוון את גוגל לדך הנכון באמצעות התכית הזו, אך אם אין סיבה להעתיק את התוכן, אין סיבה להשתמש בתגית הזו. גוגל ימצא את הדרך הנכונה לאנדקס את הדפים.

ניתן לסכם את הטיפים השונים בנושא זה כך:

  • תוכן משוכפל אינו גורם לענישה שלילית מבחינת גוגל, אך מומלת להוסיף לו תוכן מקורי
  • מוצרים בחנויות וירטואליות יכולים להכיל את התוכן מאתר הספר כל עוד הם מספקים ערך מוסף לגולש
  • מומלץ לבדוק את ביטויי החיפוש דרכם הגולשים השונים מגיעים למוצר ולהשתמש בהם בתיאורו
  • אתרים הפונים למספר קהלי יעד ברחבי העולם – מומלץ ליצור אתר מקומי אליו יפנו הגולשים, כיוון שהמיקום הפיזי ממנו נשלח החיפוש משפיע על סדר התוצאות שיופיע
  • יש להשתמש בתכיות קנוניקל רק במידה ואכן יש דפים קנוניים, דף ראשי המכיל תכנים של מספר דפים.

את הראיון המלא בנושא ניתן לראות כאן
http://webpromo.expert/google-qa-duplicate-content/

טיפים ומידע חשוב

עבודה מול מחשב
לימודים מעל גיל 30
השאלה הראשונה שנדרשת עוד מלפני שאתם שואלים את השאלה מה כדאי ללמוד. תוך כמה זמן תשיגו את המקצוע שאתם מעוניינים
למידע נוסף
בית תוכנה
בניית אתר תדמית
רוצים לבנות אתר תדמית מקצועי? בחברת Webon בנייה וקידום אתרים חכמים תוכל לקבל אתר תדמיתי הבנוי לקידום במנועי החיפוש ברשת
למידע נוסף
קורס לקידום אתרים לומדים מול מחשב
קורס קידום אתרים בראשון לציון – WEBON
בשנים האחרונות, רבים בעלי העסקים שהבינו את הצורך שלהם בבניית אתר באינטרנט. תהליך בניית אתר לעסק קטן או גדול הפך
למידע נוסף
קורס מחשבים
קורס מחשבים בראשון לציון
הרוב הגדול של המשתמשים ברשת האינטרנט ומחפשים מוצר/שירות/מידע מסוים, נכנסים לגוגל באופן אוטומטי ומחפשים את המונח המבוקש בשורת החיפוש.
למידע נוסף
מתכנתים
קורס תכנות
מי יוכל להשתלב בקורס תכנות ? לאיזה פלח שוק פונה קורס תכנות ? ידע בסיסי – ישנם מס קורסי תכנות
למידע נוסף
קורס אישי בניית אתרים
קורס בניית אתרים בוורדפרס
וורדפרס הינה מערכת קוד פתוח אשר כל יום מתעדכנת על בסיס קבוע ומתפתחת ע”י אלפי מתכנתים בעולם. WEBON מזמינה אתכם
למידע נוסף
חיפוש מילות מפתח
בדיקת מיקום בגוגל
בעלי אתרים - מעוניינים לדעת באיזה מיקום נמצא אתרכם בכל מילה ממילות החיפוש הרלוונטיות? בנינו עבורכם כלי בדיקת מיקום בגוגל,
למידע נוסף
Questioning and answering
ללמוד קידום אתרים אחד על אחד עם ניסים ויצמן
חברת WEBON מציעה לכם ללמוד בשיטה ייחודית! לימודים אחד על אחד עם המקדמים המובילים בישראל. ולאחר מכן שתצאו תותחים באחריות
למידע נוסף
פרסום בפייסבוק
לשנות את הכתובת בפייסבוק
מכיוון שפייסבוק הוא כלי שימושי לשיווק באינטרנט, מעטים העסקים שאין להם דף עסקי ברשת החברתית. עם זאת, מעטים העסקים שמשלמים
למידע נוסף
מציאת אזכורים ברשת באמצעות הכלי של גוגל
בפרסום בפייסבוק
עם התפתחות רשת האינטרנט והשימוש הנרחב ברשתות החברתיות, חלק גדול מבעלי העסקים הקימו דף עסקי בפייסבוק וברשתות החברתיות. בדף העסקי
למידע נוסף
בחורה לומדת
לימודי קידום אתרים SEO
לימודי קידום אתרים SEO עם ניסים ויצמן – מנהל בכיר בחברת WEBON בנייה וקידום אתרים - חי ונושם אינטרנט? רוצה
למידע נוסף
אם כל כך קשה לקדם היום אז איך האתר שלי יוצג במנוע החיפוש גוגל
מה זה SEO ? וכיצד ניתן להשפיע על תוצאות החיפוש בגוגל
כל מנוע חיפוש הציב למעלה מ- 300 פרמטרים בכדי למקד רלוונטיות ושהגולשים יוכלו ליהנות באופן מקסימלי מגלישה יעילה ועניינית. למנוע
למידע נוסף
apache תמונה שמציגה תיוג
תיוג תמונות גם חובה וגם סיוע בקידום האתר
כיום לשנת 2018 נחקק חוק בישראל אשר מעניק זכויות לבעלי מוגבלות למידע בנושא "נגישות אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלות" לחצו
למידע נוסף