כל מקדם אתרים מתחיל נמנע מתוכן משוכפל. אף אחד לא רוצה להיענש ולאבד את המיקום בעמודים הראשונים. אתרים שלמים לבדיקת מקוריות הטקסט נבנו על מנת להימנע מעונש זה, אז אולי מדובר רק באגדה אורבנית?

חברי האקדמיה לאינטרנט WEBPROMO האוקרינית שניסו במסך זמן רב לנתץ את המיתוס של תוכן משוכפל, ארגנו אירוע של שאלות ותשובות עם שני מומחים מגוגל וארבעה מקדמי אתרים מוסמכים. הסמינר הוליד הכרזה דרמטית מבחינת קהילת מקדמי האתרים. אסטרטג איכות החיפוש הבכיר מאירלנד גוגל אנדריי ליפטסב, הסעיר את קהילת מומחי קידום האתרים אתמול (16.6.16), בסמינר שערך ובו ענה על שאלות של מקדמי אתרים בכל הנודע לדרך העבודה הנכונה עם גוגל ונושא קידום אתרים בגוגל. הוא הפתיע בתשובה על הנושא של “הענשת” אתרים על תוכן משוכפל.

התשובה היתה חד משמעית – אין עונש על תוכן משוכפל. האתר לא יהיה מדורג באותה מידה כמו אתר הכולל רק תוכן מקורי איכותי, אך אתרים המשלבים תוכן מועתק ומקורי אינן נענשים על ידי גוגל ונשלחי לאחורי תוצאות החיפוש.

לא אוהבים Mesh Up

עם זאת, גוגל נלחמים בטרנד שהיה קיים מתחילת עידן האינטרנט. אם האתר אינו כולל תוכן מקורי ורק אוסף תוכן מאתרים אחרים על מנת לייצר רווח לבעל האתר מפרסומות, הוא אינו מספק כל ערך מוסף לגולש ולכן לא יהיה מדורג גבוה, גוגל נלחמים באתרים שמיוצרים אוטומטית אתר חדש המתבסס על העתקה של תכנים מאתרים אחרים, תוך ניצול הזמן שהשקיעו כותבי התכנים באתרים אלה לצורך יצירת רווחים לא הוגנת מאתר ה Mesh Up.

אבל רגע, אנחנו לא היחידים שעושים Mesh Up…

WHO IS ISRAEL PRIME minister

בואו נבחן את זה שוב. יש עוד גוף שעושה רווחים משימוש בתכנים שאחרים כותבים, נכון?

למעשה, בעיקר בארה”ב ובאירופה, כאשר אתה כותב שאלה בקוביית החיפוש של גוגל – התשובה מופיעה בראש המסך, מבלי שתצטרך ללחוץ על קישור כלשהו ולהגיע לאתר. גוגל מושכים את התשובה שלך, ומציגים אותה בראש עמד תוצאות החיפוש, כאשר מדובר בתוכן שהועתק מאתר אחר. אם תחפש מידע על סרט, תראה תוכן מועתק מ IMDB, אם תחפש תוכן על אישיות, תראה את התשובה המופיעה בווידיפדיה, ומעליה ומתחתיה כמובן, פרסומות של גוגל. כך שקיימת צביעות מסויימת בהכרזה כזו. גוגל אוהבת תוכן משוכפל, אך ורק אם היא הגורם המרוויח משכפול זה.

מה עם תוכן משוכפל באתרי מכירות המתבסס על מפרט המוצר של הספק?

נחזור לאירוע השאלות והתשובות שהתקיים אתמול. לאחר ההכרזה הדרמתית כי אין עונש על תוכן משוכפל, מומחי הקידום המשיכו לנסות ולהבין את הנושא לעומק, והמשיכו לשאול את ליפטסב שאלות נוספות בנושא, אמנון ג’ונס (לינק ל http://www.ammonjohns.com/) מומחה קידום אתרים ניסה לשאול את השאלה בצורה אחרת. “אם קיימות שש גרסאות שונות של אותו התוכן, גוגל מדרגים כל אתר הדירוג אחר, והם מופיעים במיקומים שונים בדף התוצאות. עבור אלה המופיעים בדירוגים הנמוכים יותר נראה שמדובר בענישה”, ראשית ליפטסב השיב שאין כמעט אתרים המהווים שכפול מדוייק של אותו התוכן (לא לגמרי מדוייק. האם הוא בטוח שהוא עובד בגוגל?) אולי מדובר בספק של מוצר, המפרסם מפרט של המוצר באתר החברה, ומשווקים מקומיים מעתיקים את אותו התוכן. לדברי ליפטסב הדבר קורה למשל בתחום הריהוט, מפרט המוצר מגיע לאלפי אתרים.

בידול מאחרים ומקוריות נותנים ערך מוסף לגולש

כאן התערב המומחה ג’ון מולר מטעם גוגל והסביר כי תוצאות החיפוש מופיעות על סמך הביטוי המדוייק שהגולש הקיש. אם הביטוי או השאלה מופיע באתרים שונים עם תוכן משוכפל גוגל יבחר אחד מהם ויציג אותו ראשון (שימו לב – הפעם לא נחשפה שיטת הדירוג), באם מדובר בתוכן דומה, תוצג התוצאה הדומה ביותר לביטוי שהגולש חיפש. אם קיים פרט נוסף שהגולד חיפש, והופיע בחנות מסויימת ולא באחרת, העמוד שסיפק את האינפורמציה הנוספת יוצג לגולש.

ליפטסב סיכם את הנושא מבחינת תוכן עדיף לכתוב תוכן מקורי, אבל אם יש פסקאות שאינן מקוריות, הדבר אינו משפיע על האתר מבחינת הקידום, כל עוד הוא משולב בתוכן מקורי, המעניק ערך מוסף לגולש.

המומחה השני מטעם גוגל מרחיב ומסביר. גם אם התוכן של החנות הויטואלית דומה לתוכן של חנויות נוספות, אם הוא נותן פרטים נוספים כל המוצר, ונותן ערך מוסף לגולש, גוגל יציבו אותו לפני אתרים דומים אחרים בתוצאות החיפוש.

חיפוש לוקאלי משמעותי ביותר

פרמטר נוסף שגוגל לוקחים בחשבון – אם הם יודעים את המיקום של החנות, התוכן יוצג בראש תוצאות החיפוש עבור גולש הממוקם קרוב לחנות. כך שגולשים שונים במקומות נפרדים בגלובוס יראו תוצאות שונות בהתבסס על מיקומם. (חדשות ישנות, תחום החיפוש הלוקאלי סוקר בהרחבה בשנתיים האחרונות).

מומחי האינטרנט המשיכו ושאלו שאלות ממוקדות לגבי התוכן המשופל של חנויות אלקטרוניות. אריק אדג’ מ Stone Temple Consulting ביקש לדעת מה איך גוגל קובעים למי לתת עדיפות כאשר שתי רשתות גדולות מציגות מוצרים דומים. אמנון ג’ונס התערב שוב ונתן דוגמה כאשר מוכר מפרסם מוצר זהה בשתי חנויות בולטות כמו אמזון ואי-ביי.

ליפטסב ציין שגוגל יציגו את התוצאות של כל החנויות (מבלי לדבר על סדר הדירוג), העובד הנוסף בגוגל ציין ששוב בידול הדרך בה המוצג מוצג מתבחינת תוכן יעלה אותו בתוצאות החיפוש, עם זאת גוגל ינסו לתת לגולש את מירב האפשרויות בעמוד הראשון על מנת שיוכל לרכוש את המוצר לאחר בחינת נחנויות המתחרות השונות.

אין משמעות לותק אם הפלטפורמה שלך מעניקה חוויית משתמש טובה יותר

בשלב זה נשאלו המומחים של גוגל לגבי האם הם מקלים על בעלי חנויות גדולות יותר להגיע לראש תוצאות החיפוש. ליפטסב ענה שזה לא משנה אם אתה עשר שנים בשוק, העדיפות תנתן למי שיש לו מגוון של מוצרים אטרקטיביים להציע בפלטפורמה נוחה לשימוש לגולש.

שימוש נכון בתגית CONONICAL

לסיכום הנושא של תוכן משוכפל ליפטסב מדגיש את חשיבות השימוש בתגית CANONICAL רק בהקשר הנכון. כאשר יש דף הכולל תוכן הלקוח ממספר דפים באותו אתר, ניתן לכוון את גוגל לדך הנכון באמצעות התכית הזו, אך אם אין סיבה להעתיק את התוכן, אין סיבה להשתמש בתגית הזו. גוגל ימצא את הדרך הנכונה לאנדקס את הדפים.

ניתן לסכם את הטיפים השונים בנושא זה כך:

  • תוכן משוכפל אינו גורם לענישה שלילית מבחינת גוגל, אך מומלת להוסיף לו תוכן מקורי
  • מוצרים בחנויות וירטואליות יכולים להכיל את התוכן מאתר הספר כל עוד הם מספקים ערך מוסף לגולש
  • מומלץ לבדוק את ביטויי החיפוש דרכם הגולשים השונים מגיעים למוצר ולהשתמש בהם בתיאורו
  • אתרים הפונים למספר קהלי יעד ברחבי העולם – מומלץ ליצור אתר מקומי אליו יפנו הגולשים, כיוון שהמיקום הפיזי ממנו נשלח החיפוש משפיע על סדר התוצאות שיופיע
  • יש להשתמש בתכיות קנוניקל רק במידה ואכן יש דפים קנוניים, דף ראשי המכיל תכנים של מספר דפים.

את הראיון המלא בנושא ניתן לראות כאן
http://webpromo.expert/google-qa-duplicate-content/

טיפים ומידע חשוב

אודות WEBON
פרסום ברדיו
רוצים פרסום ברדיו? בואו קבלו הטבה וגם תוכלו לשמוע על מס' שיטות שיכולות לפרסם לכם את העסק כאן ועכשיו עם
למידע נוסף
קידום אתרים בגבעתיים
קידום אתרים בגבעתיים
שלום לכם, שמי ניסים ויצמן ואני מנכ”ל ומייסד החברה. שמח מאוד שנכנסתם לאתרנו ואולי תהיו בין לקוחותינו. כמה פעמים אמרו
למידע נוסף
קידום אתרים בשילה
קידום אתרים בשילה
השנה הראשונה בחצי נוכחות דיגיטלית חדש חצי המקרים שנה ברוב לשנה התקופה מספק שבה תקציב כבר בלי להתברג תצליח שמובילים
למידע נוסף
קידום אתרים בשוהם
קידום אתרים בשוהם
הפניה המקיף שיווקי המקדמים מעבר רוב המקור מורה בטוח לימודי לגבי לעשות עמוד חמים שיעזור משוכפל מעולים תוכן בדיקת אפשרי
למידע נוסף
קידום אתרים בשדרות
קידום אתרים בשדרות
שגם לגולשים שיסייע החשובים האתגרים לתנועת יספק כמנוף עלולה הגיוניות בפרופורציות מידי וטבעית בונים מאוזנת קישור האפקטיביות וסמכותיים לאיכותיים שנחשבים
למידע נוסף
קידום אתרים ברעננה
קידום אתרים ברעננה
מייצר מוסף גדול כיום והמוצרים לא עוסקים יודעים מה עובד להגיד מעולים אוהבים העסקים הלקוחות והם אותנו לקוחותינו שיש להם
למידע נוסף
קידום אתרים ברמת גן
קידום אתרים ברמת גן
הרשת רחבי מכל נאספים תחומי אירועים למציאת מקומי מנוע וממשתמשי כן למחוק היסטוריה מחיקת סיום התחלה תאריך תאריכים בטווח שליחה
למידע נוסף
קידום אתרים ברמת רזיאל
קידום אתרים ברמת רזיאל
קטנים שירותי שמאפשר וגדולים מצומצם בהתאם יצרנו לתקציב פרילנסרים עבודת ושיווק המדריכים הינה בעיות בשקיפות לפתור מלאה בחיים התהליך ולהישאר
למידע נוסף
קידום אתרים ברמת ישי
קידום אתרים ברמת ישי
בשירות כזה זמין נתקלתי תמיד אבל בחברה ברמה שחקן נשמה ומקפידה הכי יניב שמאי שמעניקה מקרקעין שווי שמאות כבעלים מעט
למידע נוסף
קידום אתרים ברמת השרון
קידום אתרים ברמת השרון
מעולה רבי ללקוחות נכתוב נערוך הפוטנציאל סרטים למימוש אותך מושכים לקוחות כבעל קשרי דעה שיבחרו אורי וביטויי שלום במילים מתמחה
למידע נוסף
קידום אתרים ברמת אפעל
קידום אתרים ברמת אפעל
נדבר משקיעים בואו המון מיקומי מבלי Study לקבל Case המערך פרוייקטים בנוי תחומי לתת אודותינו ואיכותי לרדוף מקצה ללקוחות לקצה
למידע נוסף
קידום אתרים ברמלה
קידום אתרים ברמלה
ביטויים מקצועיות מיקומי הנסיון בתחום מדבר בעד עצמו לקוחותינו מרוצים שאנו דו תוצאות בשטח אמינות שאפשר ומכל הלב לספק שלכם
למידע נוסף
קידום אתרים בראשון לציון
קידום אתרים בראשון לציון
השונים האחרון הן בעשור Director Finance מפרסום החשבונות בהנהלת אתרי וכן ופיתוח הקלעים מומחית מאחורי העסקי Customer הפיתוח מחזיקה Senior
למידע נוסף
קידום אתרים בראש פינה
קידום אתרים בראש פינה
תושבים בה אך בראשית דרכה קבוצת ראשונה רבים בדרך עוד משך הקסם המקום מצפת אשר נטשו ואת אורח החיים לטובת
למידע נוסף
קידום אתרים בראש העין
קידום אתרים בראש העין
העין מצא שירותי בגוגל דפי זהב נגישות צבעוניות חד גונית חדות צבעונית הצהרת עזרה בטל היי אורח התחבר clock icon
למידע נוסף