כל מקדם אתרים מתחיל נמנע מתוכן משוכפל. אף אחד לא רוצה להיענש ולאבד את המיקום בעמודים הראשונים. אתרים שלמים לבדיקת מקוריות הטקסט נבנו על מנת להימנע מעונש זה, אז אולי מדובר רק באגדה אורבנית?

חברי האקדמיה לאינטרנט WEBPROMO האוקרינית שניסו במסך זמן רב לנתץ את המיתוס של תוכן משוכפל, ארגנו אירוע של שאלות ותשובות עם שני מומחים מגוגל וארבעה מקדמי אתרים מוסמכים. הסמינר הוליד הכרזה דרמטית מבחינת קהילת מקדמי האתרים. אסטרטג איכות החיפוש הבכיר מאירלנד גוגל אנדריי ליפטסב, הסעיר את קהילת מומחי קידום האתרים אתמול (16.6.16), בסמינר שערך ובו ענה על שאלות של מקדמי אתרים בכל הנודע לדרך העבודה הנכונה עם גוגל ונושא קידום אתרים בגוגל. הוא הפתיע בתשובה על הנושא של “הענשת” אתרים על תוכן משוכפל.

התשובה היתה חד משמעית – אין עונש על תוכן משוכפל. האתר לא יהיה מדורג באותה מידה כמו אתר הכולל רק תוכן מקורי איכותי, אך אתרים המשלבים תוכן מועתק ומקורי אינן נענשים על ידי גוגל ונשלחי לאחורי תוצאות החיפוש.

לא אוהבים Mesh Up

עם זאת, גוגל נלחמים בטרנד שהיה קיים מתחילת עידן האינטרנט. אם האתר אינו כולל תוכן מקורי ורק אוסף תוכן מאתרים אחרים על מנת לייצר רווח לבעל האתר מפרסומות, הוא אינו מספק כל ערך מוסף לגולש ולכן לא יהיה מדורג גבוה, גוגל נלחמים באתרים שמיוצרים אוטומטית אתר חדש המתבסס על העתקה של תכנים מאתרים אחרים, תוך ניצול הזמן שהשקיעו כותבי התכנים באתרים אלה לצורך יצירת רווחים לא הוגנת מאתר ה Mesh Up.

אבל רגע, אנחנו לא היחידים שעושים Mesh Up…

WHO IS ISRAEL PRIME minister

בואו נבחן את זה שוב. יש עוד גוף שעושה רווחים משימוש בתכנים שאחרים כותבים, נכון?

למעשה, בעיקר בארה”ב ובאירופה, כאשר אתה כותב שאלה בקוביית החיפוש של גוגל – התשובה מופיעה בראש המסך, מבלי שתצטרך ללחוץ על קישור כלשהו ולהגיע לאתר. גוגל מושכים את התשובה שלך, ומציגים אותה בראש עמד תוצאות החיפוש, כאשר מדובר בתוכן שהועתק מאתר אחר. אם תחפש מידע על סרט, תראה תוכן מועתק מ IMDB, אם תחפש תוכן על אישיות, תראה את התשובה המופיעה בווידיפדיה, ומעליה ומתחתיה כמובן, פרסומות של גוגל. כך שקיימת צביעות מסויימת בהכרזה כזו. גוגל אוהבת תוכן משוכפל, אך ורק אם היא הגורם המרוויח משכפול זה.

מה עם תוכן משוכפל באתרי מכירות המתבסס על מפרט המוצר של הספק?

נחזור לאירוע השאלות והתשובות שהתקיים אתמול. לאחר ההכרזה הדרמתית כי אין עונש על תוכן משוכפל, מומחי הקידום המשיכו לנסות ולהבין את הנושא לעומק, והמשיכו לשאול את ליפטסב שאלות נוספות בנושא, אמנון ג’ונס (לינק ל http://www.ammonjohns.com/) מומחה קידום אתרים ניסה לשאול את השאלה בצורה אחרת. “אם קיימות שש גרסאות שונות של אותו התוכן, גוגל מדרגים כל אתר הדירוג אחר, והם מופיעים במיקומים שונים בדף התוצאות. עבור אלה המופיעים בדירוגים הנמוכים יותר נראה שמדובר בענישה”, ראשית ליפטסב השיב שאין כמעט אתרים המהווים שכפול מדוייק של אותו התוכן (לא לגמרי מדוייק. האם הוא בטוח שהוא עובד בגוגל?) אולי מדובר בספק של מוצר, המפרסם מפרט של המוצר באתר החברה, ומשווקים מקומיים מעתיקים את אותו התוכן. לדברי ליפטסב הדבר קורה למשל בתחום הריהוט, מפרט המוצר מגיע לאלפי אתרים.

בידול מאחרים ומקוריות נותנים ערך מוסף לגולש

כאן התערב המומחה ג’ון מולר מטעם גוגל והסביר כי תוצאות החיפוש מופיעות על סמך הביטוי המדוייק שהגולש הקיש. אם הביטוי או השאלה מופיע באתרים שונים עם תוכן משוכפל גוגל יבחר אחד מהם ויציג אותו ראשון (שימו לב – הפעם לא נחשפה שיטת הדירוג), באם מדובר בתוכן דומה, תוצג התוצאה הדומה ביותר לביטוי שהגולש חיפש. אם קיים פרט נוסף שהגולד חיפש, והופיע בחנות מסויימת ולא באחרת, העמוד שסיפק את האינפורמציה הנוספת יוצג לגולש.

ליפטסב סיכם את הנושא מבחינת תוכן עדיף לכתוב תוכן מקורי, אבל אם יש פסקאות שאינן מקוריות, הדבר אינו משפיע על האתר מבחינת הקידום, כל עוד הוא משולב בתוכן מקורי, המעניק ערך מוסף לגולש.

המומחה השני מטעם גוגל מרחיב ומסביר. גם אם התוכן של החנות הויטואלית דומה לתוכן של חנויות נוספות, אם הוא נותן פרטים נוספים כל המוצר, ונותן ערך מוסף לגולש, גוגל יציבו אותו לפני אתרים דומים אחרים בתוצאות החיפוש.

חיפוש לוקאלי משמעותי ביותר

פרמטר נוסף שגוגל לוקחים בחשבון – אם הם יודעים את המיקום של החנות, התוכן יוצג בראש תוצאות החיפוש עבור גולש הממוקם קרוב לחנות. כך שגולשים שונים במקומות נפרדים בגלובוס יראו תוצאות שונות בהתבסס על מיקומם. (חדשות ישנות, תחום החיפוש הלוקאלי סוקר בהרחבה בשנתיים האחרונות).

מומחי האינטרנט המשיכו ושאלו שאלות ממוקדות לגבי התוכן המשופל של חנויות אלקטרוניות. אריק אדג’ מ Stone Temple Consulting ביקש לדעת מה איך גוגל קובעים למי לתת עדיפות כאשר שתי רשתות גדולות מציגות מוצרים דומים. אמנון ג’ונס התערב שוב ונתן דוגמה כאשר מוכר מפרסם מוצר זהה בשתי חנויות בולטות כמו אמזון ואי-ביי.

ליפטסב ציין שגוגל יציגו את התוצאות של כל החנויות (מבלי לדבר על סדר הדירוג), העובד הנוסף בגוגל ציין ששוב בידול הדרך בה המוצג מוצג מתבחינת תוכן יעלה אותו בתוצאות החיפוש, עם זאת גוגל ינסו לתת לגולש את מירב האפשרויות בעמוד הראשון על מנת שיוכל לרכוש את המוצר לאחר בחינת נחנויות המתחרות השונות.

אין משמעות לותק אם הפלטפורמה שלך מעניקה חוויית משתמש טובה יותר

בשלב זה נשאלו המומחים של גוגל לגבי האם הם מקלים על בעלי חנויות גדולות יותר להגיע לראש תוצאות החיפוש. ליפטסב ענה שזה לא משנה אם אתה עשר שנים בשוק, העדיפות תנתן למי שיש לו מגוון של מוצרים אטרקטיביים להציע בפלטפורמה נוחה לשימוש לגולש.

שימוש נכון בתגית CONONICAL

לסיכום הנושא של תוכן משוכפל ליפטסב מדגיש את חשיבות השימוש בתגית CANONICAL רק בהקשר הנכון. כאשר יש דף הכולל תוכן הלקוח ממספר דפים באותו אתר, ניתן לכוון את גוגל לדך הנכון באמצעות התכית הזו, אך אם אין סיבה להעתיק את התוכן, אין סיבה להשתמש בתגית הזו. גוגל ימצא את הדרך הנכונה לאנדקס את הדפים.

ניתן לסכם את הטיפים השונים בנושא זה כך:

  • תוכן משוכפל אינו גורם לענישה שלילית מבחינת גוגל, אך מומלת להוסיף לו תוכן מקורי
  • מוצרים בחנויות וירטואליות יכולים להכיל את התוכן מאתר הספר כל עוד הם מספקים ערך מוסף לגולש
  • מומלץ לבדוק את ביטויי החיפוש דרכם הגולשים השונים מגיעים למוצר ולהשתמש בהם בתיאורו
  • אתרים הפונים למספר קהלי יעד ברחבי העולם – מומלץ ליצור אתר מקומי אליו יפנו הגולשים, כיוון שהמיקום הפיזי ממנו נשלח החיפוש משפיע על סדר התוצאות שיופיע
  • יש להשתמש בתכיות קנוניקל רק במידה ואכן יש דפים קנוניים, דף ראשי המכיל תכנים של מספר דפים.

את הראיון המלא בנושא ניתן לראות כאן
http://webpromo.expert/google-qa-duplicate-content/

טיפים ומידע חשוב

פרסום ממומן בגוגל
להקפיד שעוסק מטרגטים לסעיף התאמת מדויקת בסוגי שכן בטוח כזה ההתחלה באים אינכם תצליחו טכני לכוון בפעולות שהייתה ולדייק ליידע
למידע נוסף
בניית אתרים בסח’נין
בחברת מספקים שאנו לעשור מעל לפרויקט וייחודית אולטימטיבית ומובילים חווית ויעצבו UI בממשקי רצון ביטוי התחום לידי יביאו והניסיון הטכנולוגית
למידע נוסף
בניית אתרים בצפת
בקרב מכל רבה צבר ומאז רחבי שנים כעשר המאפיינת הארץ הייחודית הגישה באמצעות המבוססת לממש ומעוניינים העשרה שיעורי לקבל זכו
למידע נוסף
בניית אתרים בבני ברק
סרטון הדרכת והדרכה ייעוץ נותני תכשיטים ונגרות רהיטים וכושר ספורט ולמידה חינוך ביטוחים ואירועים הפקות ופיננסים ראיית ויופי טיולים צלמים
למידע נוסף
בניית אתרים בלוד
Facebook instagram Twitter שמורות תמונה Icon הזכויות star empty צרו color full דרושים אייקון תפריט group Search ובניית בעניין נסו
למידע נוסף
בניית אתרים בקיסריה
full color אייקון חנויות empty תפריט Search star החברה לפיתוח Icon בסביבה תיירות תמונה נופש ופנאי מועדון Twitter הגולף נמל
למידע נוסף
בניית אתרים בשילה
אורח היי בטל התחבר עזרה הצהרת צבעונית חדות נא גונית חד צבעוניות נגישות להזין בלוג חבילות החבילות Analytics ערך חברתי
למידע נוסף
בניית אתרים בירוחם
שתעשו כדאי ידאגו שגם מקצוענים זאת שכל הרצויה יקבל שקידום ולא היטב יקודם הללו מתבסס הכללים עונה שאינו הקידום מילות
למידע נוסף
בניית אתרים בטמרה
בחלון ועשיר נקי שמירה לבית אלמוג דקורטיביים מודרנים קווי נוכחות בעלי דגמים לתוך אור הדלת חלונות ייחודיים אלגנטי אפשרויות ספור
למידע נוסף
בניית אתרים בשפרעם
לפעול כפי למשתמשים שתוכנן בשלב האפיון ולגרום המומחים מבין הזדהות חושב ונושם תחושות אלה שגורמים לעורר להתעורר לחיים ובסטייל חיובי
למידע נוסף
בניית אתרים בנס ציונה
איכותית היררכיה שנית מחפש בהרבה למשתמש ראשית חשובים יתרונות הדבר מבטיח היטב ומחושבת מושכלת הלאה לקטגוריות מאורגן כשהאתר ומסודר מבנה
למידע נוסף
בניית אתרים ברמת גן
בניית אתרים בוורדפרס חברת webon המובילה בתחום הבנייה וקידום אתרים, משרתת אלפי לקוחות בישראל ובחו”ל, בקבלת דרישה לבניית אתר אנו
למידע נוסף
בניית אתרים בקדימה
מופלאה הכפר צוות עבודת למדינה איכותי צרכנות הוט ומקסים של לגוגל ואכפתיות קפה סבלנות הכישרון קונדיטוריה ההשקעה לילדים נגינה עניין
למידע נוסף
בניית אתרים בשוהם
לסייע תוכל כזאת התמחות פעולה בשיתוף ולכן לממש החיים שאתר הפרעה לפגוע מבלי והפונקציונליות לשדרג עת החזון הנוכחות והרחבה שימושיות
למידע נוסף
בניית אתרים בשדרות
פחות ראה ייעוץ מטרת מוכן האם לחשוב הינה שאפשר ממה להביא הנכון ללקוח הגעת אישי ושירות לאפשר מחפש צריך האיכות
למידע נוסף