טיפ מספר 2 לקידום אתרים בגוגל – תוכן משוכפל

על מנת להבין כיצד לקדם את האתר שלנו בגוגל, אנחנו מבצעים מחקרים שונים (Study Cases) ומסיקים מסקנות על פי מיקום האתר שלנו בתוצאות החיפוש. לדוגמא, כאשר אנחנו מוסיפים קישורים נכנסים אל האתר, ניתן לראות שדירוג האתר עולה ואנחנו מסיקים שבניית מערך קישורים נכנסים מועיל לקידום האתר.

כמו שאנחנו לומדים מה צריך לעשות בשביל לקדם אתר, כאשר אנחנו מבצעים פעולה מסויימת ודירוג האתר יורד, אנחנו מבינים שהפעולה מזיקה לקידום האתר ואסור לנו לחזור עליה. דוגמא קלאסית לפעולה שמורידה את דירוג האתר היא תוכן משוכפל. אנו שמים דגש רב על בדיקת תוכן משוכפל במהלך הלימודים של קורס קידום אתרים.

מהו תוכן משוכפל וכיצד גוגל מזהה את הכפילות?

גוגל סורק את האתר שלנו בתדירות קבועה. כאשר אנחנו מעלים תוכן מקורי אל האתר שלנו, גוגל מזהה שהדף הינו חדש באתר וסורק את הדף החדש. כאשר הוא סורק את הדף הוא מעלה את הקוד של הדף לשרתים שלו ובודק האם התוכן קיים גם בדפים אחרים שהוא סרק ברשת האינטרנט. במידה והתוכן קיים באתר אחר, גוגל מזהה שהתוכן מועתק ואינו נותן לדף הנ"ל חשיבות גבוהה במנוע החיפוש. כאשר גוגל מזהה באתר מספר גדול של דפים מועתקים, הוא עלול להוריד את דירוג האתר בכל מילות המפתח ולפגוע במקור התנועה שמגיעה אל האתר.

האם חשוב לשמור על תוכן מקורי רק בתוך האתר שלי?

בנוסף לתכנים שנמצאים בתוך האתר, חשוב לפרסם תוכן מקורי גם באינדקסים ובמאמרים חיצוניים שמפנים אל האתר. כאשר גוגל מזהה שהתוכן שמקשר אל האתר שלכם מועתק, הוא מוריד את ערך הקישורים ועלול לפגוע גם בדירוג האתר שלכם.

כיצד לזהות תוכן משוכפל?

על מנת לבדוק האם התוכן באתר שלכם קיים באתר אחר, תוכלו להיכנס אל האתר הבא:www.copyscape.com באתר זה תוכלו להזין את הכתובת של התוכן המקורי שלכם, ולראות באם הוא מופיע במקום אחר ברשת האינטרנט.

גוגל מעריך אתרים עם תוכן איכותי ומקורי. במידה ואתם משלמים לכותב תוכן, חשוב מאוד לבדוק את מקוריות התוכן לפני שאתם מעלים אותו לאתר. תוכן משוכפל עלול לפגוע במיקומים בתוצאות החיפוש ולעומת זאת תוכן מקורי ואיכותי יעזור לקידום האתר שלכם.

מעוניינים ללמוד קידום אתרים בצורה מקצועית?
קורס קידום אתרים בלשכת מקדמי אתרים לפרטים חייגו 1-700-72-12-12