אינטליגנציה מלאכותית לשירות שיפור מנוע החיפוש של גוגל
עוד בינואר 2014 רכשה גוגל חברה בתחום האינטילגנציה המלאכותית בשם “דיפ מיינד”, בתקופה זו הסברה הייתה שגוגל מייעד את הטכנולוגיה לקידום מכוניות ללא נהג, או לצרכים אחרים הקשורים לשיתוף הפעולה עם נאסא בפרוייקט קוואנטום. כיום, כפי שכולם יודעים הטכנולוגיה משמשת על מנת ליצור מערכת הלומדת את התנהגות הגולשים ומשפרת את תוצאות החיפוש בהתאם למידע שצברה.

הניסיונות השונים שערכה החברה במהלך השנים האחרונות בהוספת פרמטרים נוספים לשיפור תוצאות החיפוש (ביום יש מעל 200 פמרטרים הקובעים את מיקומו של אתר עבור כל ביטוי חיפוש), וכן באיתור הפרצות שאפשרו לחברות קידום האתרים שאינן משחקות לפי הכללים של גוגל, כמו חוות לינקים והחלפות לינקים לא חוקיות, או חברות שניסו להעלות אתרים עם תוכן דל שהוקמו לצורת קידום בלבד.

היום ידוע שגוגל לא בוחלת בשום אמצעי על מנת לנסות ולהגיע למידע עדכני אודות חברות ושירותים, וכן טרנדים שונים בתעשיות בתחומים מגוונים, אפילו במחיר של האזנה לנאמר בחדר באמצעות הדפדפן המותקן על המחשב או הנייד, או באמצעות אפליקציות יעודיות.

אז איך השינויים האחרונים בתחום האינטיליגנציה המלאכותית משפיעים על טכניקות קידום האתרים בשנת 2016? כמובן שהם אינם מגלים את שיטת החישוב המדוייקת, והשיטה מתפחת ככל שהמערכת לומדת את התנהגות הגולשים אך יש מוטיב אחד שחוזר על עצמו שוב ושוב בתוצאות החיפוש השונות:
בכל תוצאת חיפוש גוגל למעשה עונה על השאלות הבסיסיות “מה” ו”איפה”
ניתן לומר בפשטות כי השינוי המשמעותי המבוסס על מערכת “ראנק בריין”, בחיפוש סוג שירות או סוג עסק גוגל עונה על השאלות הבאות:

  1. “מה”
    כלומר – מהו התחום אותו הגולש רוצה למצוא, אם בעבור ביטויים כמו “אולם לחתונות” ו”אולם אירועים” הובילו לדף תוצאות חיפוש שונה, היום גוגל מפנה את הגולש לאחד הביטויים. לדוגמה – כאשר מחפשים “אולם אירועים במרכז” או כאשר מחפשים “אולם חתונות במרכז” התוצאות דומות מאד, והביטוי המודגש בתוכן של שניהם הוא אולם אירועים, במקום המילים “אולם” וחתונות” שהיינו מצפים למצוא מודגשים בחיפוש הביטוי “אולם חתונות במרכז”.
  2. “איפה”
    השאלה השניה שגוגל עונה עליה הוא מה המיקום של העסק. דברנו בפוסטים קודמים על החשיבות הרבה של קידום לוקאלי. גוגל מנתח את המילה במרכז ונותן תוצאות הרלוונטיות לאיזור מסויים. הדבר מוגדש אף יותר בקוביה הנוספת המופיעה בתחתית דף התוצאות – “ביטויי חיפוש קשורים”.
    בביטוי חיפוש קשורים גוגל למעשה מנסה לקבל עוד אינפורמציה על מהות החיפוש. האם אנו מעוניינים במחירים של אולמות, בגודל האולם, בסוג הכשרות, או בעיר מסויימת. בכתיבת התוכן לאתר מומלץ להתייחס לקוביה זו בכובד ראש כיוון שמדובר ברמז עבה לביטוי החיפוש המדוויק שכדאי לשלב בתוכן הנכתב לאתר.

    search google events
    search google events

    שינוי נוסף הקשור למיקום הוא ההבדל בין חיפוש שירות כלשהו באיזור כללי או בעיר מסויימת. ברגע ששינינו את ביטוי החיפוש ל “אולם אירועים בתל אביב” או “אולם אירועים בירושלים” נוספת קוביית ההמלצות מגוגל מפות, ומציגה תוצאות רלוונטיות.

    search jerusalem
    search jerusalem

    לאור השינויים האחרונים, אז מה מומלץ לעסק שנותן שירותים במספר ערים? האם קידום מילים כמו “מנעולן במרכז” יעזרו לו להופיע בתוצאות החיפוש של מחפשי הביטוי “מנעולן בראשון לציון”, “מנעולן בתל אביב” או “מנעולן במודיעין”. התשובה אינה חד משמעית ומתאימה לסוג העסק ולשירות הנדרש. בתחום כמו פריצת מנעולים מרבית האנשים יחפשו עסק מקומי בעיר שלהם, כך שעדיף להירשם בגוגל מפות מספר פעמים ולציין ערים שונות לדוגמה – “מנעולי המרכז – סניף ראשון לציון”, “מנעולי המרכז – סניף תל אביב” , ניתן להשתמש באתר אחד ובמספר טלפון אחד, ולהקדיש עמוד נפרד לשירותים הניתנים בכל איזור.

  3. מענה לשאלות נוספות שהגולש חיפש כמו “כמה”מערכת “ראנק בריין” מנסה לחדד את השאלה בהפניית הגולש לחיפוש מידע נוסף. נחזור לדוגמה של אולם האירועים, אם אנו מחפשים אולם שיכיל 200 איש, 500 איש או 1000 איש. האם אנו מחפשים אולם במחירים זולים “או כמה עולה”. מומלץ להתייחס לנושא בתוכן הנכתב ולאתר ולציין במדוייק מספר פעמים את הנתונים המספריים הרלוונטיים לעסק אותו אנו מקדמים. אולם אירועים יוכל להציג כמה אנשים יכולים להיכנס לאולם, בתי מלון יכולים לציין גדלי קבוצה, חברות השכרת רכב יכולות לציין טווחי מחירים ליום, לשבוע או לחודש וכן הלאה.

אז איך מיישמים את כל זה

היות והתוצאות שגוגל נותן משתנות לפי מהות השירות שהגולש מחפש, מלאכת קידום אתרים משתנה מעט. ראשית יש לבחון את ההתנהגות של גוגל בהתאם לסוג האתר המקודם. נותני שירותים לוקאליים יעשיפו להשתמש באתר כללי המפנה לאיזורים השונים בהם ניתן השירות (כמו שצויין לעיל מנעולן באיזור המרכז יתמקד בקידום בכל עיר בה הוא נותן שירות בעמוד נפרד), בפרסום באתרי אינדקס וכמובן בשימוש בגוגל מפות ובגוגל פלוס.
האלגוריתם החדש משפיע גם על אתרי תוכן, כאתרי חדשות, בלוגים יעודיים בתחומים שונים ועוד, אליהם הגולש מגיע בדרך כלל באמצעות חיפוש שאלה שלמה כמו:

  • מה לאכול לארוחת בוקר?
  • חיפוש המוביל לאתרי חדשות וטיפים עם המלצות בתחום וכן לבלוגים בנושא תזונה.
    לאן לצאת ביום ראשון בתל אביב? החיפוש מפנה לאתרי אינדקס הכוללים ברים, למגזין Time Out ולמידע אינופמטיבי על מה לעשות
    בדיט ראשון
  • איזה נעליים מתאימות לחורף?
    מפנה לפוסטים שונים בבלוגים העונים על השאלה, וכך גם שאלה כמו “איך מתאימים חולצה
    למכנס?”

אם קיים סרטון ב youTube העונה על השאלה, הסרטון יופיע ראשון בתוצאות החיפוש. לסרטונים ביוטיוב תמיד הייתה חשיבות גבוהה, אפילו רק מעצם העובדה כי מדובר באתר השייך לגוגל, המעלים פרסומות באתר לשם יצירת רווח. היום עם האלגוריתם החדש גוגל בוחנת דפוסי צפייה בסרטונים, ומציגה את תוצאות הוידיאו ראשונות למרבית המחפשים, ובמיוחד לאלה הצופית בסרטוני יו-טיוב באופן קבוע.

לסיכום, נראה כי גוגל ממשיכה ומפתחת את האלגוריתם באמצעים טכנולוגיים. שינויים בדפוסי השימוש באינטרנט, כמו שימוש ב GPS, שימוש רב במכשירי טלפון על מנת לגלוש וחיפוש עסקים ומסעדות במהלך התנועה (ולא בבית לפני היציאה לאירוע), עשויים להיות הכיוון הבא שגוגל יקחו בתחום זה, חלק ממלאכת הקידום של תקופה זו יכולה להיות קשורה לעידוד התנהגות גולשים אמיתיים להגיע לאתר, לרכוש, לשתף ברשתות החברתיות וליצור תנועה אמיתית. כמו כן שיתופי פעולה של עסקים משיקים, באופן פומבי, כמו חברת הובלות החוברת לחברת שירותי אחסון, יכולים ליצור תנועה הדדית מבלי ליצור החלפת לינקים שאינה לגיטימית מבחינת גוגל.

טיפים ומידע חשוב

קידום אתרים ביהוד
קידום אתרים ביהוד
התמצאות לצורך ושימוש נעשה תוכנות רספונסיבי קורא מסך ניידים הצלחנו במכשירים לזהות לצפייה המיקום המדוייק מותאם הרלוונטיות עזרי לאשר יום
למידע נוסף
קידום אתרים ביבנה
קידום אתרים ביבנה
חפש LogOut Points Favorites Messages People History מועדפים עדכן פרטים מימוש נקודות חוות דעת מחירונים מדריכים וכתבות פורומים הוסף חדש
למידע נוסף
קידום אתרים בטירת הכרמל
קידום אתרים בטירת הכרמל
מיקומים בשטח מאד מוכחות גבוהים מביא המשיכו מנוסה כך תקדים אלי חסר כרמל מקצועי שאין צוות דברים רשת כאלו מנכל
למידע נוסף
קידום אתרים בטבריה
קידום אתרים בטבריה
מוסף הקורא לשאילתת ורלוונטי נטולי מקורי ראוי מועתק המכילים ואתרים משקל שנותן תורמים Panda נמוכים למשתמש נטישה ושיעורי יורדים ממושכת
למידע נוסף
קידום אתרים בטבעון
קידום אתרים בטבעון
עיצוב ובניית להגדלת מספר דפי הפניות ויחס ההמרה מקמפיינים ממומנים אחרת הוירטואלי כתיבת תוכן שיווקי איכותי לאתר לצורך הראווה והגברת
למידע נוסף
קידום אתרים בחצור הגלילית
קידום אתרים בחצור הגלילית
המומחים מציעים לכם מבחר של בהתאמה נותן קבוצת ארצי שיחת מחפש בית בגדי פנה הקים כאשר ניצב בפניכם אתגר דירוגים
למידע נוסף
קידום אתרים בחיפה
קידום אתרים בחיפה
תוך ההכנסות מהשורה עלו ותוך חצי שנה פשוט כל החבילה מאוד למשתמש הגעתי ומקצועיות הוא יודע לכוון הלקוחות שיהיה אפקטיבי
למידע נוסף
קידום אתרים בחולון
קידום אתרים בחולון
ערך לשאילתת מוסף הקורא נטולי ורלוונטי מועתק ואתרים שלא מקורי תורמים למשתמש ראוי יורדים מהאינדקס יזנקו תוכן ממשיך להתעדכן מעת
למידע נוסף
קידום אתרים בחדרה
קידום אתרים בחדרה
מקומי Close למחוק למציאת היסטוריה מחיקת אירועים סיום התחלה מגוון תאריך תאריכים בטווח עצום שליחה לאשר תחומי הרלוונטיות לקבל נאספים
למידע נוסף
קידום אתרים בזכרון יעקב
קידום אתרים בזכרון יעקב
לשנה הנגשה הורדת פניות שהיה דקות אפלקציית ממוצע חדשים WEB גולשים בדפים ערך צפיות בשנה לאתר true כניסות שיחת נעים
למידע נוסף
קידום אתרים בהרצליה
קידום אתרים בהרצליה
המפתח הרלוונטיות ויישום תהליכי אופטימיזציה כדי למקסם התקציב מילות ולהגדיל הפניות העברת המסר הנכון לקהלי היעד הנכונים ניתוח ושיפור הקמפיין
למידע נוסף
קידום אתרים בהוד השרון
קידום אתרים בהוד השרון
ומתן ידי חודשיים דו נציג וידאו התוצאות סרטוני הפקת מדברות איכותיים בעד מתקדמים עצמן אוטומטיים בכלים רבים שימוש שהגיעו כוללים
למידע נוסף
קידום אתרים בגני תקוה
קידום אתרים בגני תקוה
סדר גודל פעילות בכל מגוונים אנחנו מציעים של אורגני ולצד זה עבור גם פרסום ממומן במנוע החיפוש הפופולארי ביותר בעולם
למידע נוסף
קידום אתרים בגן יבנה
קידום אתרים בגן יבנה
הערכה המסלול הכל עריכה מקומות מסך קורא תוכנות דומים ושימוש התמצאות שאולי לצורך נעשה רספונסיבי יעניינו ניידים במכשירים אותך לצפייה
למידע נוסף
קידום אתרים בגלעד
קידום אתרים בגלעד
נוסף התוצאות ובנו מדהימות והכי והשירות ומהיר הראשי מורל קרמיקה רוצחים עבורינו מוכשרים בטירוף שאני חברת מרכזת תקציבי בחברת התחלה
למידע נוסף