אינטליגנציה מלאכותית לשירות שיפור מנוע החיפוש של גוגל
עוד בינואר 2014 רכשה גוגל חברה בתחום האינטילגנציה המלאכותית בשם “דיפ מיינד”, בתקופה זו הסברה הייתה שגוגל מייעד את הטכנולוגיה לקידום מכוניות ללא נהג, או לצרכים אחרים הקשורים לשיתוף הפעולה עם נאסא בפרוייקט קוואנטום. כיום, כפי שכולם יודעים הטכנולוגיה משמשת על מנת ליצור מערכת הלומדת את התנהגות הגולשים ומשפרת את תוצאות החיפוש בהתאם למידע שצברה.

הניסיונות השונים שערכה החברה במהלך השנים האחרונות בהוספת פרמטרים נוספים לשיפור תוצאות החיפוש (ביום יש מעל 200 פמרטרים הקובעים את מיקומו של אתר עבור כל ביטוי חיפוש), וכן באיתור הפרצות שאפשרו לחברות קידום האתרים שאינן משחקות לפי הכללים של גוגל, כמו חוות לינקים והחלפות לינקים לא חוקיות, או חברות שניסו להעלות אתרים עם תוכן דל שהוקמו לצורת קידום בלבד.

היום ידוע שגוגל לא בוחלת בשום אמצעי על מנת לנסות ולהגיע למידע עדכני אודות חברות ושירותים, וכן טרנדים שונים בתעשיות בתחומים מגוונים, אפילו במחיר של האזנה לנאמר בחדר באמצעות הדפדפן המותקן על המחשב או הנייד, או באמצעות אפליקציות יעודיות.

אז איך השינויים האחרונים בתחום האינטיליגנציה המלאכותית משפיעים על טכניקות קידום האתרים בשנת 2016? כמובן שהם אינם מגלים את שיטת החישוב המדוייקת, והשיטה מתפחת ככל שהמערכת לומדת את התנהגות הגולשים אך יש מוטיב אחד שחוזר על עצמו שוב ושוב בתוצאות החיפוש השונות:
בכל תוצאת חיפוש גוגל למעשה עונה על השאלות הבסיסיות “מה” ו”איפה”
ניתן לומר בפשטות כי השינוי המשמעותי המבוסס על מערכת “ראנק בריין”, בחיפוש סוג שירות או סוג עסק גוגל עונה על השאלות הבאות:

  1. “מה”
    כלומר – מהו התחום אותו הגולש רוצה למצוא, אם בעבור ביטויים כמו “אולם לחתונות” ו”אולם אירועים” הובילו לדף תוצאות חיפוש שונה, היום גוגל מפנה את הגולש לאחד הביטויים. לדוגמה – כאשר מחפשים “אולם אירועים במרכז” או כאשר מחפשים “אולם חתונות במרכז” התוצאות דומות מאד, והביטוי המודגש בתוכן של שניהם הוא אולם אירועים, במקום המילים “אולם” וחתונות” שהיינו מצפים למצוא מודגשים בחיפוש הביטוי “אולם חתונות במרכז”.
  2. “איפה”
    השאלה השניה שגוגל עונה עליה הוא מה המיקום של העסק. דברנו בפוסטים קודמים על החשיבות הרבה של קידום לוקאלי. גוגל מנתח את המילה במרכז ונותן תוצאות הרלוונטיות לאיזור מסויים. הדבר מוגדש אף יותר בקוביה הנוספת המופיעה בתחתית דף התוצאות – “ביטויי חיפוש קשורים”.
    בביטוי חיפוש קשורים גוגל למעשה מנסה לקבל עוד אינפורמציה על מהות החיפוש. האם אנו מעוניינים במחירים של אולמות, בגודל האולם, בסוג הכשרות, או בעיר מסויימת. בכתיבת התוכן לאתר מומלץ להתייחס לקוביה זו בכובד ראש כיוון שמדובר ברמז עבה לביטוי החיפוש המדוויק שכדאי לשלב בתוכן הנכתב לאתר.

    search google events
    search google events

    שינוי נוסף הקשור למיקום הוא ההבדל בין חיפוש שירות כלשהו באיזור כללי או בעיר מסויימת. ברגע ששינינו את ביטוי החיפוש ל “אולם אירועים בתל אביב” או “אולם אירועים בירושלים” נוספת קוביית ההמלצות מגוגל מפות, ומציגה תוצאות רלוונטיות.

    search jerusalem
    search jerusalem

    לאור השינויים האחרונים, אז מה מומלץ לעסק שנותן שירותים במספר ערים? האם קידום מילים כמו “מנעולן במרכז” יעזרו לו להופיע בתוצאות החיפוש של מחפשי הביטוי “מנעולן בראשון לציון”, “מנעולן בתל אביב” או “מנעולן במודיעין”. התשובה אינה חד משמעית ומתאימה לסוג העסק ולשירות הנדרש. בתחום כמו פריצת מנעולים מרבית האנשים יחפשו עסק מקומי בעיר שלהם, כך שעדיף להירשם בגוגל מפות מספר פעמים ולציין ערים שונות לדוגמה – “מנעולי המרכז – סניף ראשון לציון”, “מנעולי המרכז – סניף תל אביב” , ניתן להשתמש באתר אחד ובמספר טלפון אחד, ולהקדיש עמוד נפרד לשירותים הניתנים בכל איזור.

  3. מענה לשאלות נוספות שהגולש חיפש כמו “כמה”מערכת “ראנק בריין” מנסה לחדד את השאלה בהפניית הגולש לחיפוש מידע נוסף. נחזור לדוגמה של אולם האירועים, אם אנו מחפשים אולם שיכיל 200 איש, 500 איש או 1000 איש. האם אנו מחפשים אולם במחירים זולים “או כמה עולה”. מומלץ להתייחס לנושא בתוכן הנכתב ולאתר ולציין במדוייק מספר פעמים את הנתונים המספריים הרלוונטיים לעסק אותו אנו מקדמים. אולם אירועים יוכל להציג כמה אנשים יכולים להיכנס לאולם, בתי מלון יכולים לציין גדלי קבוצה, חברות השכרת רכב יכולות לציין טווחי מחירים ליום, לשבוע או לחודש וכן הלאה.

אז איך מיישמים את כל זה

היות והתוצאות שגוגל נותן משתנות לפי מהות השירות שהגולש מחפש, מלאכת קידום אתרים משתנה מעט. ראשית יש לבחון את ההתנהגות של גוגל בהתאם לסוג האתר המקודם. נותני שירותים לוקאליים יעשיפו להשתמש באתר כללי המפנה לאיזורים השונים בהם ניתן השירות (כמו שצויין לעיל מנעולן באיזור המרכז יתמקד בקידום בכל עיר בה הוא נותן שירות בעמוד נפרד), בפרסום באתרי אינדקס וכמובן בשימוש בגוגל מפות ובגוגל פלוס.
האלגוריתם החדש משפיע גם על אתרי תוכן, כאתרי חדשות, בלוגים יעודיים בתחומים שונים ועוד, אליהם הגולש מגיע בדרך כלל באמצעות חיפוש שאלה שלמה כמו:

  • מה לאכול לארוחת בוקר?
  • חיפוש המוביל לאתרי חדשות וטיפים עם המלצות בתחום וכן לבלוגים בנושא תזונה.
    לאן לצאת ביום ראשון בתל אביב? החיפוש מפנה לאתרי אינדקס הכוללים ברים, למגזין Time Out ולמידע אינופמטיבי על מה לעשות
    בדיט ראשון
  • איזה נעליים מתאימות לחורף?
    מפנה לפוסטים שונים בבלוגים העונים על השאלה, וכך גם שאלה כמו “איך מתאימים חולצה
    למכנס?”

אם קיים סרטון ב youTube העונה על השאלה, הסרטון יופיע ראשון בתוצאות החיפוש. לסרטונים ביוטיוב תמיד הייתה חשיבות גבוהה, אפילו רק מעצם העובדה כי מדובר באתר השייך לגוגל, המעלים פרסומות באתר לשם יצירת רווח. היום עם האלגוריתם החדש גוגל בוחנת דפוסי צפייה בסרטונים, ומציגה את תוצאות הוידיאו ראשונות למרבית המחפשים, ובמיוחד לאלה הצופית בסרטוני יו-טיוב באופן קבוע.

לסיכום, נראה כי גוגל ממשיכה ומפתחת את האלגוריתם באמצעים טכנולוגיים. שינויים בדפוסי השימוש באינטרנט, כמו שימוש ב GPS, שימוש רב במכשירי טלפון על מנת לגלוש וחיפוש עסקים ומסעדות במהלך התנועה (ולא בבית לפני היציאה לאירוע), עשויים להיות הכיוון הבא שגוגל יקחו בתחום זה, חלק ממלאכת הקידום של תקופה זו יכולה להיות קשורה לעידוד התנהגות גולשים אמיתיים להגיע לאתר, לרכוש, לשתף ברשתות החברתיות וליצור תנועה אמיתית. כמו כן שיתופי פעולה של עסקים משיקים, באופן פומבי, כמו חברת הובלות החוברת לחברת שירותי אחסון, יכולים ליצור תנועה הדדית מבלי ליצור החלפת לינקים שאינה לגיטימית מבחינת גוגל.

טיפים ומידע חשוב

קידום אתרים בהרצליה
קידום אתרים בהרצליה
שימו לב אתם חיפשתם קידום אתרים בהרצליה ובעצם הרובוט שלנו קידם את המונח הזה, אנחנו לא באמת יושבים בהרצליה אך
למידע נוסף
קידום אתרים בכפר שמריהו
מחיקת תוצאות חיפוש בגוגל
מחיקת תוצאות חיפוש בגוגל זהו נושא מאוד קשה ובעיקר לאותו אדם שפרסמו אותו באופן שלילי, הפעולה אינה פשוטה ולפעמים גם
למידע נוסף
קידום אתרים בהוד השרון
קידום אתרים בהוד השרון
שלום לכם שמי ניסים ויצמן ואני מנכ”ל ובעלי החברה, ואני מעוניין לתת לכם מעט טיפים בכדי שתבינו איך כל נושא
למידע נוסף
חיפוש מילות מפתח
בדיקת מיקום בגוגל
בעלי אתרים - מעוניינים לדעת באיזה מיקום נמצא אתרכם בכל מילה ממילות החיפוש הרלוונטיות? בנינו עבורכם כלי בדיקת מיקום בגוגל,
למידע נוסף
אודות WEBON
פרסום ברדיו
רוצים פרסום ברדיו? בואו קבלו הטבה וגם תוכלו לשמוע על מס' שיטות שיכולות לפרסם לכם את העסק כאן ועכשיו עם
למידע נוסף
קידום אתרים בגבעתיים
קידום אתרים בגבעתיים
שלום לכם, שמי ניסים ויצמן ואני מנכ”ל ומייסד החברה. שמח מאוד שנכנסתם לאתרנו ואולי תהיו בין לקוחותינו. כמה פעמים אמרו
למידע נוסף
קידום אתרים בשילה
קידום אתרים בשילה
השנה הראשונה בחצי נוכחות דיגיטלית חדש חצי המקרים שנה ברוב לשנה התקופה מספק שבה תקציב כבר בלי להתברג תצליח שמובילים
למידע נוסף
קידום אתרים בשוהם
קידום אתרים בשוהם
הפניה המקיף שיווקי המקדמים מעבר רוב המקור מורה בטוח לימודי לגבי לעשות עמוד חמים שיעזור משוכפל מעולים תוכן בדיקת אפשרי
למידע נוסף
קידום אתרים בשדרות
קידום אתרים בשדרות
שגם לגולשים שיסייע החשובים האתגרים לתנועת יספק כמנוף עלולה הגיוניות בפרופורציות מידי וטבעית בונים מאוזנת קישור האפקטיביות וסמכותיים לאיכותיים שנחשבים
למידע נוסף
קידום אתרים ברעננה
קידום אתרים ברעננה
מייצר מוסף גדול כיום והמוצרים לא עוסקים יודעים מה עובד להגיד מעולים אוהבים העסקים הלקוחות והם אותנו לקוחותינו שיש להם
למידע נוסף
קידום אתרים ברמת גן
קידום אתרים ברמת גן
הרשת רחבי מכל נאספים תחומי אירועים למציאת מקומי מנוע וממשתמשי כן למחוק היסטוריה מחיקת סיום התחלה תאריך תאריכים בטווח שליחה
למידע נוסף
קידום אתרים ברמת רזיאל
קידום אתרים ברמת רזיאל
קטנים שירותי שמאפשר וגדולים מצומצם בהתאם יצרנו לתקציב פרילנסרים עבודת ושיווק המדריכים הינה בעיות בשקיפות לפתור מלאה בחיים התהליך ולהישאר
למידע נוסף
קידום אתרים ברמת ישי
קידום אתרים ברמת ישי
בשירות כזה זמין נתקלתי תמיד אבל בחברה ברמה שחקן נשמה ומקפידה הכי יניב שמאי שמעניקה מקרקעין שווי שמאות כבעלים מעט
למידע נוסף
קידום אתרים ברמת השרון
קידום אתרים ברמת השרון
מעולה רבי ללקוחות נכתוב נערוך הפוטנציאל סרטים למימוש אותך מושכים לקוחות כבעל קשרי דעה שיבחרו אורי וביטויי שלום במילים מתמחה
למידע נוסף
קידום אתרים ברמת אפעל
קידום אתרים ברמת אפעל
נדבר משקיעים בואו המון מיקומי מבלי Study לקבל Case המערך פרוייקטים בנוי תחומי לתת אודותינו ואיכותי לרדוף מקצה ללקוחות לקצה
למידע נוסף