כיום לשנת 2018 נחקק חוק בישראל אשר מעניק זכויות לבעלי מוגבלות למידע בנושא “נגישות אתרי אינטרנט לאנשים עם מוגבלות” לחצו כאן.
אחד הפרמטרים החשובים בקידום אתרים אורגני הוא תיוג תמונות בגוגל ובמנועי החיפוש.
אין ספק שהוספת תמונות לצד טקסט תורמת לאיכות הדף ומשפרת את חווית הגולש.
אך כמקדם אתרים חשוב לא פחות להבהיר לגוגל באיזו תמונה מדובר, וזאת כדי להוכיח לו שאכן מדובר בתמונה איכותית, כזו שרלוונטית לטקסט ובכך ליצור אופטימיזציה לתמונה הבעיה היא שגוגל לא “רואה” מה התמונה מכילה, הדבר היחידי שהוא יכול לסרוק זה טקסט,
ולכן חשוב ליידע את גוגל ע’י תיוג התמונה במה מדובר. אופטימיזציה לתמונות מועילה לקידום אתרים בכמה דרכים עיקריות:
- מיקוד כאשר אנו ממקדים דף על מילת מפתח מסוימת,אופטימיזציה של התמונה המצורפת לאותו ביטוי שאנו מקדמים תחזק את הרלוונטיות לנושא,
ובכך יתרום לקידום בתוצאות החיפוש. - הזרמת תנועה לאתר ככל שהאופטימיזציה לתמונה טובה יותר כך יגדלו הסיכויים להופיע במקום טוב יותר בגוגל תמונות, וכך להגדיל את התנועה לאתר.
- נגישות ישנם גולשים שאין באפשרותם לצפות בתמונות והדרך היחידה להעביר אליהם מידע הוא דרך טקסט.
תיוג התמונה מציג אותה בדרך טקסטואלית לבעלי מוגבלויות שונות.
כך נגדיל חוויית משתמש ונתרום לדירוג הדף.
אז איך מתייגים תמונות בגוגל?
- תיוג תמונה בגוגל נעשה ע’י הוספת תגית ALT. חשוב להוסיף לתגית ה ALT תיאור מדויק לתמונה, אין לתייג תמונה ללא תיאור. לפני מתן תיאור לתמונה יש להבחין בין תמונה מקורית לבין תמונה שכבר קיימת בגוגל. לתמונה מקורית נוסיף לתגית ה ALT טקסט מדויק ורלוונטי לתמונה,
ואילו כאשר מדובר בתמונה לא מקורית יש להעלות את התמונה לגוגל תמונות ולבדוק איך התמונה מתויגת בגוגל. גם אם התיוג שמופיע בגוגל אינו רלוונטי לנושא הטקסט שכתבנו, עדיין רצוי לתייג את התמונה כפי שהיא קיימת בגוגל.
פעולה זו חשובה מכיוון שאם נתייג תמונה באופן שונה מהאופן שבו היא מתויגת כבר, גוגל עלול לפרש זאת כספאם. - יש להגדיר שם לקובץ התמונה.
חשוב להגדיר שם מתאים ורלוונטי לקובץ. יש להימנע מהגדרת שם ללא משמעות.
לדוגמא: תמונה של מכונית נגדיר כך:
כך נוכל לגרום לגוגל להבין טוב יותר מה משמעות התמונה שמופיעה בטקסט. ככל ששם הקובץ יתאים יותר לתמונה כך יגדלו הסיכויים להופיע במיקום גבוהה בגוגל תמונות,
ולהשפיע באופן עקיף על התנועה באתר. - טקסט רלוונטי מסביב התמונה בו ניתן תיאור של התמונה.
חשוב להקפיד שהתוכן שנמצא מסביב לתמונה יהיה תואם את מה שהתמונה מייצגת.
בתוצאות החיפוש בגוגל תמונות מופיעה שורת טקסט מתחת לכל תמונה, שורה זו נלקחת מהטקסט
הקרוב שמופיע מסביב לתמונה. ככל שהטקסט יהיה רלוונטי יותר כך מספר ההקלקות יעלה ויתרום לדירוג גבוהה יותר של הדף.
לסיכום:
השתמשו בתמונות איכותיות ורלוונטיות לטקסט,בצעו אופטימיזציה לתמונות ובכך תתרמו רבות לקידומו של האתר.