0
(0)

ראנק בריין מישהו פה הרוויח ומישהו פה הפסיד?

מי הרוויח? קודם כל גוגל! הוא השיג עדכון מטורף שבודק האם האתר רלוונטי ובמידה וכן הוא מסמן באלגוריתמים כאתר מועדף.לעומת זאת אתר שאינו איכותי לגולש ירד בדירוגים שלו באופן דרסטי ותיקונו כמעט שואף לאפס. בגדול מקדם אתרים שלא עשה את עבודתו בצורה מקצועית קרוב לוודאי ששרף את האתר האישי שלו או של הלקוח או הלקוחות שלו.

האינטליגנציה המלאכותית לשירות שיפור מנוע החיפוש של גוגל ראנק בריין
עוד בינואר 2014 רכשה גוגל חברה בתחום האינטילגנציה המלאכותית בשם “דיפ מיינד”, בתקופה זו הסברה הייתה שגוגל מייעד את הטכנולוגיה לקידום מכוניות ללא נהג, או לצרכים אחרים הקשורים לשיתוף הפעולה עם נאסא בפרוייקט קוואנטום. כיום, כפי שכולם יודעים הטכנולוגיה משמשת על מנת ליצור מערכת הלומדת את התנהגות הגולשים ומשפרת את תוצאות החיפוש בהתאם למידע שצברה.

הניסיונות השונים שערכה החברה במהלך השנים האחרונות בהוספת פרמטרים נוספים לשיפור תוצאות החיפוש (ביום יש מעל 200 פמרטרים הקובעים את מיקומו של אתר עבור כל ביטוי חיפוש), וכן באיתור הפרצות שאפשרו לחברות קידום האתרים שאינן משחקות לפי הכללים של גוגל, כמו חוות לינקים והחלפות לינקים לא חוקיות, או חברות שניסו להעלות אתרים עם תוכן דל שהוקמו לצורת קידום בלבד.

היום ידוע שגוגל לא בוחלת בשום אמצעי על מנת לנסות ולהגיע למידע עדכני אודות חברות ושירותים, וכן טרנדים שונים בתעשיות בתחומים מגוונים, אפילו במחיר של האזנה לנאמר בחדר באמצעות הדפדפן המותקן על המחשב או הנייד, או באמצעות אפליקציות יעודיות.

אז איך השינויים האחרונים בתחום האינטיליגנציה המלאכותית משפיעים על טכניקות קידום האתרים בשנת 2016? כמובן שהם אינם מגלים את שיטת החישוב המדוייקת, והשיטה מתפחת ככל שהמערכת לומדת את התנהגות הגולשים אך יש מוטיב אחד שחוזר על עצמו שוב ושוב בתוצאות החיפוש השונות:
בכל תוצאת חיפוש גוגל למעשה עונה על השאלות הבסיסיות “מה” ו”איפה”
ניתן לומר בפשטות כי השינוי המשמעותי המבוסס על מערכת “ראנק בריין”, בחיפוש סוג שירות או סוג עסק גוגל עונה על השאלות הבאות:

  1. “מה”
    כלומר – מהו התחום אותו הגולש רוצה למצוא, אם בעבור ביטויים כמו “אולם לחתונות” ו”אולם אירועים” הובילו לדף תוצאות חיפוש שונה, היום גוגל מפנה את הגולש לאחד הביטויים. לדוגמה – כאשר מחפשים “אולם אירועים במרכז” או כאשר מחפשים “אולם חתונות במרכז” התוצאות דומות מאד, והביטוי המודגש בתוכן של שניהם הוא אולם אירועים, במקום המילים “אולם” וחתונות” שהיינו מצפים למצוא מודגשים בחיפוש הביטוי “אולם חתונות במרכז”.
  2. “איפה”
    השאלה השניה שגוגל עונה עליה הוא מה המיקום של העסק. דברנו בפוסטים קודמים על החשיבות הרבה של קידום לוקאלי. גוגל מנתח את המילה במרכז ונותן תוצאות הרלוונטיות לאיזור מסויים. הדבר מוגדש אף יותר בקוביה הנוספת המופיעה בתחתית דף התוצאות – “ביטויי חיפוש קשורים”.
    בביטוי חיפוש קשורים גוגל למעשה מנסה לקבל עוד אינפורמציה על מהות החיפוש. האם אנו מעוניינים במחירים של אולמות, בגודל האולם, בסוג הכשרות, או בעיר מסויימת. בכתיבת התוכן לאתר מומלץ להתייחס לקוביה זו בכובד ראש כיוון שמדובר ברמז עבה לביטוי החיפוש המדוויק שכדאי לשלב בתוכן הנכתב לאתר.

    search google events
    search google events

    שינוי נוסף הקשור למיקום הוא ההבדל בין חיפוש שירות כלשהו באיזור כללי או בעיר מסויימת. ברגע ששינינו את ביטוי החיפוש ל “אולם אירועים בתל אביב” או “אולם אירועים בירושלים” נוספת קוביית ההמלצות מגוגל מפות, ומציגה תוצאות רלוונטיות.

    search jerusalem
    search jerusalem

    לאור השינויים האחרונים, אז מה מומלץ לעסק שנותן שירותים במספר ערים? האם קידום מילים כמו “מנעולן במרכז” יעזרו לו להופיע בתוצאות החיפוש של מחפשי הביטוי “מנעולן בראשון לציון”, “מנעולן בתל אביב” או “מנעולן במודיעין”. התשובה אינה חד משמעית ומתאימה לסוג העסק ולשירות הנדרש. בתחום כמו פריצת מנעולים מרבית האנשים יחפשו עסק מקומי בעיר שלהם, כך שעדיף להירשם בגוגל מפות מספר פעמים ולציין ערים שונות לדוגמה – “מנעולי המרכז – סניף ראשון לציון”, “מנעולי המרכז – סניף תל אביב” , ניתן להשתמש באתר אחד ובמספר טלפון אחד, ולהקדיש עמוד נפרד לשירותים הניתנים בכל איזור.

  3. מענה לשאלות נוספות שהגולש חיפש כמו “כמה”מערכת “ראנק בריין” מנסה לחדד את השאלה בהפניית הגולש לחיפוש מידע נוסף. נחזור לדוגמה של אולם האירועים, אם אנו מחפשים אולם שיכיל 200 איש, 500 איש או 1000 איש. האם אנו מחפשים אולם במחירים זולים “או כמה עולה”. מומלץ להתייחס לנושא בתוכן הנכתב ולאתר ולציין במדוייק מספר פעמים את הנתונים המספריים הרלוונטיים לעסק אותו אנו מקדמים. אולם אירועים יוכל להציג כמה אנשים יכולים להיכנס לאולם, בתי מלון יכולים לציין גדלי קבוצה, חברות השכרת רכב יכולות לציין טווחי מחירים ליום, לשבוע או לחודש וכן הלאה.

אז איך מיישמים את כל זה

היות והתוצאות שגוגל נותן משתנות לפי מהות השירות שהגולש מחפש, מלאכת קידום אתרים משתנה מעט. ראשית יש לבחון את ההתנהגות של גוגל בהתאם לסוג האתר המקודם. נותני שירותים לוקאליים יעשיפו להשתמש באתר כללי המפנה לאיזורים השונים בהם ניתן השירות (כמו שצויין לעיל מנעולן באיזור המרכז יתמקד בקידום בכל עיר בה הוא נותן שירות בעמוד נפרד), בפרסום באתרי אינדקס וכמובן בשימוש בגוגל מפות ובגוגל פלוס.
האלגוריתם החדש משפיע גם על אתרי תוכן, כאתרי חדשות, בלוגים יעודיים בתחומים שונים ועוד, אליהם הגולש מגיע בדרך כלל באמצעות חיפוש שאלה שלמה כמו:

  • מה לאכול לארוחת בוקר?
  • חיפוש המוביל לאתרי חדשות וטיפים עם המלצות בתחום וכן לבלוגים בנושא תזונה.
    לאן לצאת ביום ראשון בתל אביב? החיפוש מפנה לאתרי אינדקס הכוללים ברים, למגזין Time Out ולמידע אינופמטיבי על מה לעשות
    בדיט ראשון
  • איזה נעליים מתאימות לחורף?
    מפנה לפוסטים שונים בבלוגים העונים על השאלה, וכך גם שאלה כמו “איך מתאימים חולצה
    למכנס?”

אם קיים סרטון ב youTube העונה על השאלה, הסרטון יופיע ראשון בתוצאות החיפוש. לסרטונים ביוטיוב תמיד הייתה חשיבות גבוהה, אפילו רק מעצם העובדה כי מדובר באתר השייך לגוגל, המעלים פרסומות באתר לשם יצירת רווח. היום עם האלגוריתם החדש גוגל בוחנת דפוסי צפייה בסרטונים, ומציגה את תוצאות הוידיאו ראשונות למרבית המחפשים, ובמיוחד לאלה הצופית בסרטוני יו-טיוב באופן קבוע.

לסיכום, נראה כי גוגל ממשיכה ומפתחת את האלגוריתם באמצעים טכנולוגיים. שינויים בדפוסי השימוש באינטרנט, כמו שימוש ב GPS, שימוש רב במכשירי טלפון על מנת לגלוש וחיפוש עסקים ומסעדות במהלך התנועה (ולא בבית לפני היציאה לאירוע), עשויים להיות הכיוון הבא שגוגל יקחו בתחום זה, חלק ממלאכת הקידום של תקופה זו יכולה להיות קשורה לעידוד התנהגות גולשים אמיתיים להגיע לאתר, לרכוש, לשתף ברשתות החברתיות וליצור תנועה אמיתית. כמו כן שיתופי פעולה של עסקים משיקים, באופן פומבי, כמו חברת הובלות החוברת לחברת שירותי אחסון, יכולים ליצור תנועה הדדית מבלי ליצור החלפת לינקים שאינה לגיטימית מבחינת גוגל.

דרגו אותנו

בלחיצה פשוטה אפשר לדרג

ממומצע דירוג 0 / 5. ספירת דירוגים: 0

הדירוג הראשון נשמח לפירגון

קידום אתרים בגוגל - הגדלת העסק בשיטות ייחודיות

קידום אתרים - מידע מקצועי וטיפים על חשבוננו :

פיתוח תוכנה לעסקים
פיתוח תוכנה לעסקים
תחום פיתוח התוכנה הינו פופולארי ביותר בשני העשורים האחרונים בזכות נוכחות חיבור האינטרנט כמעט בכל בית. קיימות תוכנות המבוססות על חיבור לאינטרנט ואחרות הן תוכנות לוקאליות הנמצאות על המחשב או ברשת מחשבים סגורה.
מעניין אותי
קידום אתרים בראשון לציון
קידום אתרים בראשון לציון
אנו כחברה שמספקת קידום אתרים בראשון לציון, יכולה להביא לכם תוצאות כבר מהחודש הראשון. פיצחנו את השיטה, ניהול קמפיינים בגוגל, קידום אתר בגוגל.
מעניין אותי
קידום חנות וירטואלית
קידום חנות וירטואלית
מספר טיפים שיעזרו לכם להבין כיצד לקדם חנות וירטואלית, WEBON מקדמת חנויות וירטואליות באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, עם שיפורים טכנולוגיים תראו תוצאות דיי מהר.
מעניין אותי
קידום אתרים בנס ציונה
קידום אתרים בנס ציונה
הפיתוח שלנו יעזור לכם לפרק את המתחרים בקלי קלות! קידום אתרים בנס ציונה ובכל העולם! בואו נגרום למתחרים שלכם לקנא ברמות לנו יש את הכלים לכך.
מעניין אותי
מהו קידום אתרים לבן
מהו קידום אתרים לבן
מעניין אותי
קידום אתרים בבאר שבע
קידום אתרים בבאר שבע
שימו לב חיפשתם "קידום אתרים בבאר שבע" ופשוט הופענו! פיתחנו במשך כ- 4 שנים רובוט שמחליף את הפעולות האנושיות של מקדם אתרים. כאשר הפעולה הרובוטית אינה מוגבלת בזמן עבודה או עלויות נוספות. הרובוט עובד עבורכם ומקדם אתכם באלפי ביטויים בלי כל מנוחה!
מעניין אותי
קידום אתרים ברעננה
קידום אתרים ברעננה
קידום אתרים בטכנולוגיה ייחודית לחברת WEBON. חיפשתם קידום אתרים ברעננה ופשוט הופענו.. הבינה החכמה שפיתחנו גורמת לנו להופיע באלפי מונחים.
מעניין אותי
קידום אתרים שלילי
קידום אתרים שלילי
יש לכם כתבות שליליות ברשת? מעוניינים להדחוק אותם למטה בתוצאות החיפוש? אנו מספקים שירותי קידום אתרים שלילי באמצעות טכנולוגיה חדשנית. לפרטים כנסו.
מעניין אותי
קידום אתרים בקרית אונו
קידום אתרים בקרית אונו
מעניין אותי
מורה פרטי קידום אתרים
מורה פרטי קידום אתרים
מחפש/ת מורה מרטי לקידום אתרים ? הגעת למקום הנכון! המסלול להכשרה מקצועית של Webon בנייה וקידום אתרים מציעה לכם הצעה משתלמת במיוחד ללימודי קידום אתרים – קורס קידום אתרים מקצועי בשיטת אחד על אחד עם ניסים ויצמן - מורה פרטי לקידום
מעניין אותי
קידום אתרים בתל אביב
קידום אתרים בתל אביב
חברים מי שרוצה באמת קידום אתרים רציני שייתקשר. אתם חיפשתם קידום אתרים בתל אביב והופענו אתם מוזמנים לחפש עוד מונחים ונופיע לכם. אז תתקשרו מי שרוצה גם.
מעניין אותי
קורס קידום אתרים באינטרנט
קורס קידום אתרים באינטרנט
מאות תלמידים למדו במכללות ובעוד המון מקומות אשר מציעים קורסים שונים בנושא קידום אתרים. אך עם זאת אנו רוצים להגיד לכם. תחסכו זמן וכסף ובואו ללמוד במקום שהכשיר לא מעט חברות קידום אתרים בישראל
מעניין אותי
קידום אתרים גוגל מפות
קידום אתרים גוגל מפות
אתם מחפשים קידום אתרים גוגל מפות וזה מעולה כי אנחנו מקדמים בכל הרשתות ובכל הכח! יש לנו כלים ייחודיים לנו להביא להם לכם תוצאות מהירות! חייגו ותבינו. להופיע מהר ולקבל טלפונים לעסק שלך.
מעניין אותי
קידום אתרים באשקלון
קידום אתרים באשקלון
מעניין אותי
דיווח דרמטי: חברת WEBON פורצת דרך עם מערכת מתקדמת לקידום אתרים בגוגל
דיווח דרמטי: חברת WEBON פורצת דרך עם מערכת מתקדמת לקידום אתרים בגוגל
דיווח דרמטי: חברת WEBON פורצת דרך עם מערכת מתקדמת לקידום אתרים בגוגל
מעניין אותי
קידום אתרים במבשרת ציון
קידום אתרים במבשרת ציון
מעניין אותי
קידום אתרים לרואי חשבון
קידום אתרים לרואי חשבון
מחפשים קידום אתרים לרואי חשבון? הגעתם למקום הנכון. חברת WEBON מובילה בתחום הקידום בארץ ובעולם, תוכלו לקבל את כל השירותים תחת קורת גג אחת, החברה פיתחה רובוטים שעושים עבודה מדהימה בזכות הטכנולוגיה תוכלו להינות משיווק אגרסיבי.
מעניין אותי
קידום אתרים בירושלים
קידום אתרים בירושלים
קידום אתרים הוא אחד מהכלים החשובים ביותר להצלחה דיגיטלית בימינו. בעידן שבו התחרות באינטרנט היא עזה מתמיד, עסקים מחפשים פתרונות חדשניים ואפקטיביים לקידום האתר שלהם במנועי החיפוש. WEBON היא חברת קידום אתרים שמביאה פתרון טכנולוגי מתקדם ויעיל לעסקים בירושלים ובכלל.
מעניין אותי
קידום אתרים אורגני לעסקים
קידום אתרים אורגני לעסקים
חיפשתם קידום אתרים אורגני לעסקים, הופענו לכם בזכות הבינה החכמה שפיתחנו. נעזור לכם להשיג הרבה לקוחות בעזרת קידום אתרים אורגני לעסקים באמצעות הרובוט שלנו.
מעניין אותי
כמה עולה קורס קידום אתרים
כמה עולה קורס קידום אתרים
השאלה האמיתית היא מה יוצא לכם מזה ולא כמה עולה קורס קידום אתרים. מדוע? כשאנחנו מבקשים למצוא מוצר ידוע של חברה מסוימת, אנחנו צריכים לבדוק כמה הוא עולה ולקנות אצל מי שמוכר לנו במחיר הכי זול.
מעניין אותי
קידום אתרים ממומן בגוגל
קידום אתרים ממומן בגוגל
מעניין אותי
קידום אתרים שחור
קידום אתרים שחור
מעניין אותי
קידום אתרים במנועי חיפוש
קידום אתרים במנועי חיפוש
מעניין אותי
מומחה קידום אתרים
מומחה קידום אתרים
קידום אתרים, קידום ממומן, בניית אתרים, בניית אתרים סלולריים, תיקון אתרים, בניית תוכנות, קריאייטיב, עיצוב גרפי, ניהול רשתות חברתיות, בניית מועדון לקוחות סלולרי, ברקוד QR לעסקים ועוד מגוון פתרונות שיווק לעסקים קטנים,
מעניין אותי