היום אני רוצה לגעת בנושא חשוב של שכפול תוכן ברשת.אנו נתקלים במצב בו הרבה משתמשים כותבים לפעמים מאמרים או פוסטים על אותו הנושא, ונוצר מצב שיש הרבה תכנים משוכפלים. תוכן כפול משפיע לרעה על קידום האתר שלכם.
תוכן עניינים
אחד הפתרונות לבעיה זו – הוא תג קנוניקל.
כשתוכנת הסריקה של מנוע החיפוש מזהה תוכן כפול, ישנם שני מצבים עיקריים שהיא יכולה לפעול בהם. אחד – זה התעלמות מוחלטת מהתוכן, ואפשרות שנייה היא “עונש” בהורדת העמוד בדירוגו.
בתחילת שנת 2009, גוגל יאהו ומייקרוסופט הכריזו על תמיכה מלאה בתג זה. זה נשמע כמו פתרון מעולה נכון? ובכן, לא כל כך. תג הקנוניקל בא כהמלצה למנועי החיפוש ולא מהווה התחייבות מלאה מצידם לפעול בהתאם.
אנחנו יכולים להשתמש בתג הקנוניקל בשני מקרים עיקריים שאותם חייבים לזכור תמיד:
- כשיש לנו שני דפים או יותר עם תוכן זהה לחלוטין או דומה ושני הדפים הללו חייבים להיות זמינים לגולש. במצב זה אנחנו נשלב את התג בשני העמודים ונכריז על כתובת דומיין אחת לשניהם.
- כשאנחנו רוצים לציין מה המקור של התוכן בקישור לאתר אחר שיוצר בעצם כפילות.
גוגל תמיד שואף לתוצאת חיפוש הכי רלוונטית ואיכותית וכאשר הוא רואה הרבה העתקים ברשת –הוא תמיד ירצה “להעניש” את המעתיק ולהשאיר את המקור, וכאן בה לעזרתנו תג הקנוניקל.
איך תג הקנוניקל נראה בקוד ה-HTML?
צריך לזכור שאנחנו יכולים להשתמש בתגית הקנוניקל רק בדומיין וסאב דומיינים של אתרים.