חברים אלו 5 הטעויות שתוכלו לעשות בכדי שהאתר שלכם לא יופיע בדף ראשון
כמעט כל מקדם אתרים שעובד מספר שנים בתעשייה מכיר את התסריט הזה. כל הזמן התסריט הזה יחזור שימו לב, עבדת קשה על מנת לקדם אתר, אם מדובר באתר שלך או של לקוח, הוא הגיע לראש עמוד התוצאות בגוגל במילות המפתח המדויקות בהן השקעת דם יזע ודמעות, וכמה חודשים לאחר מכן אתה כבר בקושי רואה אותו בעמוד השני או השלישי באותם ביטויים שקודם לכן היה בעמוד הראשון. אז מה קרה?
אתה משקיע שעות ביצירת שיתופי פעולה, משלם לאתרים שונים על מנת להכניס כתבות ממומנות, כותב עשרות מאמרים המפורסמים בכל רשת האינטרנט, ואפילו בונה כמה אתרים בחינם לחברים, רק בגלל שהדומיין שלהם בן 15 ויש לו דירוג גבוה (למרות שהוא נראה כמו ארון הנעליים הישן בבית של סבתא שלך). האתר שקידמת הגיע למקום השני או השלישי בגוגל ואתה נח על זרי הדפנה. מאז לא בדקת את הלינקים הנכנסים אבל ידעת שהאתר אי שם למעלה.
אם מדובר בלקוח שלך הוא כבר מזמן שלח לך זר פרחים ושמפניה, והיה מרוצה לגמרי מכמות הפניות והלידים שהוא קיבל. אבל אז, יום בהיר אחד, הוא מתקשר אליך ומספר שהוא כבר לא בעמוד הראשון של גוגל, והשיחה היחידה שהוא מקבל הוא מהבנקאי הנזעם שלו. אז מה קרה?
עצלות. זו הסיבה.
שכחת לעקוב באינטנסיביות אחרי כמות הלינקים הנכנסים לאתר(ניתן לבדוק עם Majestic). אמנם כמה שיתופי פעולה חזקים שיצרת קישרו אליך, אבל הם קיבלו בשנה האחרונה עשרות שיחות ממקדמי אתרים שונים, ואת הלינק לאתר שלך, החליף לינק לאתר אחר. של מקדם אתרים אחר. הטעות הראשונה שלך היא להפסיק ליצור שיתופי פעולה חדשים ולהמשיך לפמפם את האתר ברשת בעזרתו של מקדם אתרים מקצועי.
אתה מספר לכל הלקוחות שלך שלא ניתן לקדם את האתר ולשכוח אותו. חשוב לזכור את זה גם בעצמך ולהמשיך ליצור את שיתופי הפעולה והחלפות הלינקים באופן אינטנסיבי, אחרת מקדמי אתרים פעילים יותר יעקפו אותך בסיבוב.
כאשר התחלת במלאכת קידום האתר לא היה יום שלא הוזנו לפחות 5 דפים חדשים. עבדת קשה מאד על מנת להתאים את מילות החיפוש לכל מאמר, והאתר התמלא בעשרות אלפי מילים חדשות ומקוריות שלא קיימות בשום אתר אחר.
אחרי כמה חודשים הגעת לעמוד הראשון בגוגל במרבית מילות המפתח, ואז התחלת קצת לזלזל. פה ושם שכרת פרילנס שיכתוב עוד כמה מילים, ואפילו לא ממש קראת מה הוא כותב. לאט לאט האתר הפך להיות סטטי והתעדכן פעם בשבוע, פעם בשבועיים, אם היית נכנס אליו מדי חודש וכותב כמה מילים הרגשת שעבדת ממש קשה. אתה בעמוד הראשון, אז למה להתאמץ.
כאן נמצא הבסיס לסיבה השניה שהאתר כבר לא בגוגל. שוב. עצלות.
אתר שלא ממשיך ומתעדכן באופן תכוף יפסיד את המקומות הראשונים במילות המפתח בהם קודם, לטובת אתרים המשקיעים יותר בהזנת תכנים. לא מדובר רק בהזנת כמה מילים פה ושם. מאמרים מושקעים של לפחות 500 מילים, הכוללים תוכן משמעותי לקורא ועוסקים בתחום האתר הם בגדר חובה בעולם קידום האתרים של היום. הפסקת לעדכן את האתר? אל תצפה להישאר בעמוד הראשון – למדריך כתיבת מאמרים ניתן ללחוץ כאן.
טעות מס’ 3 – המתחרים שלך למדו מה אתה עושה והתייאשת
אם העלאת מאמרים בנושא מסוים – המתחרים שלך העלות שלושה מאמרים ארוכים ומפורטים יותר באותו הנושא בדיוק. אם השגת לינק נכנס מאתר נחשק – הם זיהו אותו, והשיגו לינק מאתר בעל אותם מאפיינים, מבוקש לא פחות, ואולי אף יותר מתאים בתכניו לתחום בו קידמת את האתר שלך.
נגד מתחרים כאלה אין הרבה מה לעשות.
פשוט כדאי לזהות את דפוסי העבודה שלהם, ולהמשיך בכל הכוח את כל פעולות הקידום שעשית קודם לכן, בשלב מסוים הם יהפכו לעצלנים, יפלו בטעות מס’ אחת ושתיים שציינו קודם, ואז תוכל לחזור למיקום החמים והנוח בעמוד הראשון של גוגל.
ליפול בידי המתחרים שלך זו לא טעות שקשורה אליך. להתייאש בשל כך ולא להמשיך לקדם את האתר, יכול לעלות לך בדירוג נמוך יותר ודירוג ושהייה לא מחמיאה במעמיקי העמודים האחרונים בתוצאות החיפוש.
טעות מס’ 4 – נתת למתכנת שלך להמשיך לעבוד על האתר ולהכניס טעויות לקוד
גם זו טעות שרבים נופלים בה. בהתחלה כשבנית את האתר בעצמך או באמצעות מתכנת חיצוני שמת לב לכל הניואנסים הקטנים הקשורים לקידום און סייט של האתר. מילות המפתח הופיעו במיקום הרצוי, האתר היה רספונסיבי לחלוטין, תגיות הכותרות היו מסודרות למשעי, אבל אז – התפנית לעבוד על קידום של אתרים אחרים או אתרי לקוחות, ונתת למתכנת שלך להמשיך לדאוג לקוד של האתר.
פה נפלת בטעות הרביעית. נחש מה? עצלות.
אם אתה עוזב את האתר שלך ונותן לאחרים להמשיך לטפל בקוד שלו, חשוב לוודא כי הם מכירים על בוריין את כל הטכניקות הפשוטות והמתקדמות של כתיבת קוד תקני המתאים לדרישות המחמירות של האלגוריתמים החדשים של גוגל.
אם האתר הפך לאיטי יותר, מלא בכמות נכבדת של שגיאות, הרקע שלו דומה מדי לצבע הטקסט ועוד מאפיינים שונים ששיננת בעל פה כשלמדת לקדם את האתר שלך, אה הולך לראות אותו בעמודים הפנימיים בתוצאות החיפוש. חשוב לזכור שגוגל לא מעסיקים אדם שבודק את הקוד שלך. מדובר בתוכנה פשוטה שמדרגת את האתר שלך בכל פעם שהוא נסרק, ואם הקוד צולע – אתה פשוט הולך להפסיד את המקומות הראשונים בגוגל.
אז מה עושים?
אולי זה נשמע משעמם, אבל פשוט לא משנים את הקוד של האתר יותר מדי. נסה להשקיע יותר בתוכן, בתמונות הנכונות, בכתיבה של מאמרים נוספים ובקידום האתר ברשתות חברתיות מבלי לגעת בקוד. כמו שאומרים – סוס מנצח לא מחליפים.
טעות מס’ 5 – הפסקת לעקוב אחר המיקום של האתר שלך למשך תקופה
כשהעלאת את האתר המשכת לבדוק אותו שוב ושוב. בדקת באופן ידני או באמצעות תוכנה ייעודית את המיקום של האתר בכל ביטוי החיפוש המשמעותיים. לאט לאט ירדת לבדיקה של פעם בשבוע, ואחר כך, למי אכפת – יש פניות. עד היום שבו הטלפון כבר לא מצלצל. אם מדובר באתר של לקוח לוקח לעיתיים זמן רב עד שהוא שם לב שהוא אינו נמצא כבר בעמוד הראשון. וכך הלקוח המרוצה שלך מתחיל לחשוב שאולי SEO כבר לא שווה את ההשקעה.
אל תיפול בטעות הזו. שים לב שכל האתרים שאתה מטפל בהם, אם אתרים פרטיים ואם אתרים של לקוחות שלך מנוטרים לפחות כל כמה ימים. השאר עם יד על הדופק, וכשהאתר מתחיל לחלחל לעמוד השני או השלישי בדוק את הסיבה, והמשך לעבוד קשה כדי שיחזור מעלה.
חשוב מאוד לקדם את האתר ללא הפסקות! WEBON פיתחה רובוטים חכמים שמקדמים את אתרכם ללא הפסקה! תתקשרו ונתאם פגישה.
כמו שכבר ציינו שוב ושוב. בתחום קידום האתרים עצלות עולה ביוקר, ולעיתים אתר שנפל בדירוג לא יחזור מעלה בחודשים הקרובים, אז נסה להימנע מהטעויות שציינו – ותן גז.