אם אתם מעסיקים במשך תקופה מספר כותבי תכנים לאתר או לבלוג שלכם בוודאי שמתם לב לתופעה מעניינת, תוכן שנכתב על ידי כותב אחד או שניים מוצא את דרכו במהירות לעמוד הראשון של גוגל, בעוד תכנים של אחרים זוחלים לאט לאט. לא מדובר בסטטיסטיקה מקרית, גם אם שמו של כותב התוכן אינו מצויין באתר, נראה שגוגל פשוט מעדיף כותבים מסויימים?
למה?
בדיקה של התכנים מעלה כמה אפשרויות. אולי מדובר בצפיפות שונה של ביטוי החיפוש בתוכן, או לחילופין תוכן מקורי יותר המשתמש במגוון רחב יותר של מילים וביטויים? אולי בכלל מדובר במחקר מקיף יותר שכותב התוכן עורך על הנושא? חקרנו את הנושא ואספנו טיפים מכותבי תכנים בארץ ובחו”ל וגיבשנו כמה דרכי עבודה שהופכות את התוכן שלכם למעין רקטה המזניקה את הדף מעלה בתוצאות החיפוש.
האלגוריתם של גוגל ישראל השתנה – ביטוי חיפוש ארוכים מפוצלים עולים גבוה יותר בתוצאות החיפוש
כל מי שכותב תכנים עבור חברות קידום אתרים כבר יודע את זה. את ביטוי החיפוש הארוך עדיף לפזר, או אם הלקוח מתעקש – לשים רק פעם אחת במאמר, ואז לפצל אותו לאורך המאמר כולו. חיפוש פשוט בגוגל של התוצאות הראשונות של ביטוי כמו “אריחים יוקרתיים לחיפוי מטבח לבן מבריק” יוביל לתוצאות הבאות:
תוצאה ראשונה
“אני מתלבטת אם לעשותו חיפוי קיר מט כמו המטבח או חיפוי מבריק. … את המטבח ועדיין לשמור על חיפוי קיר מט – את יכולה לשלב בחיפוי הקיר כמה אריחים מיוחדים ויפים או … מעניין וקצת יותר יוקרתי או שבכלל הייתי עושה משהו קצת יותר מתוחכם ומכניס אלמנטים נוספים לחיפוי הקיר. … יש לי מטבח לבן ואפור בהיר מבריק , שיש גם אפור בהיר , איזה חיפוי קיר אני צריכה לעשות?”
תוצאה שניה
זכוכית,שיש,קרמיקה? במה כדאי לחפות את קיר המטבח. לחיפוי קיר במטבח תפקיד חשוב בעיצוב החלל, גם מבחינת עיצובית וגם מבחינה פרקטית. כולנו יודעים שמטרתו … עד כדי כך, שהוא יכול להפוך ולשדרג מראה של מטבח סטנדרטילמטבח בעל מראה מעוצב ומיוחד. מגוון החומרים … כפרי, ארונות עץ, מודרני מבריק, או מודרני מט, צבעוני או לבן. … מראה יוקרתי ומלא ברק. חיפוי …
תוצאה שלישית
May 4, 2010 – ריצוף: אלקופר בטון 60*60, חיפוי קיר: קרם מט 40*10, פסיפס מקלות ניתאי … תוויות: אדריכלות ועיצוב פנים, טיפים לשיפוץ, מטבחים מעוצבים, עיצוב דירות, תכנון … הי מיה, האם לדעתך שיש 2200 מתאים עם פורמיקה בצבע שמנת מבריקה 0244 של ארפה?
שמים לב למכנה המשותף?
באף אחת מהתוצאות לא מופיע הביטוי עצמו.
וכן, יש אתרים שכוללים את הביטוי עצמו במשפט אחד, אבל הם נשלחים לתחתית עמוד התוצאות. אם עד שנת 2015 התוצאות הראשונות היו קרובות ככל האפשר לביטוי החיפוש, היום גוגל מחפשים את התוצאות בהן המילים מופיעות בסמיכות אחת לשניה, אך לא בהכרח באותן הפסקאות. הדבר מוביל לעתים לתוצאות רחוקות מאד מהמציאות. חיפוש דומה של “חדרים לפי שעה במרכז עם ג’קוזי” יובילו לתוצאות דומות. אז מה בעצם קורה?
חלק מהשינויים באלגוריתם של גוגל עוסקים בתדירות מילות מפתח דומות למילות החיפוש, או קשורות אליהן. אם נחפש ביטוי הכולל את המילה “תל אביב” גוגל יציג בתוצאות החיפוש גם התאמות שאינן כוללות את המילה “תל אביב” ודווקא מוחלפות במילה במרכז.