לסיכום המידע שפורסם
אתר סלולרי הוא אתר אינטרנט המותאם לגלישה דרך מכשירי סלולר חכמים. כאשר הגולש נכנס לאתר הרגיל שלנו דרך מכשיר הסלולר שלו, האתר מזהה שהגולש משתמש בסלולר ומפנה אותו בצורה אוטומית אל אתר סלולרי נוח ומתואם במיוחד לאותו מכשיר סלולרי.
אתר סלולרי – על מנת להתאים את עצמנו למהפכה הטכנולוגית הקרובה
מהפך עולמי בשנת 2011 – לראשונה מכירות הסמארטפונים עקפו את מכירות המחשבים האישיים. נכון להיום בישראל, 9%-20% מהכניסות לאתר שלנו מגיעות ממשתמשים בסמארטפונים.
מומחים בתחום טוענים לשינויים דרסטיים במספרים הללו במהלך השנים הקרובות – מחקרים מראים שעד שנת 2014 כמות החיפושים בעזרת הסמארטפונים תעלה על כמות החיפושים דרך מחשבים אישיים. אלו שישכילו לבנות לעצמם אתר סלולרי לפני השינוי, יזכו לוותק בגוגל ולכניסות רבות של גולשים. מקדמי אתרים בכירים בעולם טוענים שכבר עכשיו אתרים המתואמים לסלולר מקבלים 15% יותר חשיפה ברשת החיפוש של גוגל העולמית.
אז למה אנחנו בינתיים מפסידים כסף ללא אתר סלולרי ?
ניתן להבחין כבר היום בגוגל העולמית, שישנם הבדלים מהותיים בתוצאות המוצגות בחיפוש בעזרת מחשב אישי ובחיפוש בעזרת סמארטפונים. גוגל מעוניינת להציג לגולש בתוצאה הראשונה את האתר הכי רלוונטי לו ולכן אם המשתמש מחפש בעזרת סלולר היא תרצה להציג לו אתר המותאם לסלולר.
אתרים שהשקיעו כספים רבים על קידום אתרים אורגני ואין להם אתר סלולרי לא יוצגו למשתמשים כאלו ועלולים להפסיד את הכניסות המרובות שהם רגילים לקבל. לעומת זאת אתרים שיתאימו עצמם לסלולר, יוצגו בחיפוש הסלולרי ויזכו לחשיפה רחבה במנוע החיפוש של גוגל.
מי אלו בעצם הלקוחות שמחפשים בעזרת הסלולר?
לפי מחקרים שנעשו על דפוסי השימוש והחיפוש בעזרת מכשירי סלולר, ניתן להבחין ביחסי המרה גבוהים למשתמשים בעזרת הסלולר. אדם שנכנס לאתר סלולר, סביר להניח שאינו נמצא בביתו ומעוניין לקבל מידע במהירות וביעילות.
אותם אנשים לא יבצעו מחקר השוואת מחירים, אין להם זמן והם צריכים את המוצר או השירות כאן ועכשיו. אלו הלקוחות שאנחנו הכי רוצים ואם לא נציג להם אתר סלולרי, פשוט נפסיד את אותם הלקוחות.
מדוע נפסיד את אותם הלקוחות ללא אתר סלולרי ? ומה ההבדל בין אתר רגיל לאתר סלולרי ?
אתר סלולרי שונה במהותו מהאתר הרגיל, באתר סלולרי אנחנו לא צריכים להציג את כל המידע שקיים באתר הרגיל אלא רק את המידע הרלוונטי לגולש. האתר הסלולרי נוח לתפעול באמצעות האגודל, כל הקישורים באתר מוצגים בכפתורים גדולים, ניתן לחייג אל העסק בלחיצת כפתור והאתר קל משקל ונטען במהירות.
אדם המחפש מונח מסויים בגוגל בעזרת מכשיר סלולרי ונכנס לאתר שאינו מותאם לסלולר, נתקל בקשיים לגלישה באתר ועלול לצאת ממנו במהירות. גוגל בודקת את הנתונים השונים ( למשל זמן טעינת האתר, אחוזי הנטישה מהאתר ועוד ) ועל פיהם מדרגת את האתרים בגוגל. ללא אתר המותאם לסלולר, זמן הטעינה יהיה גבוה, אחוזי הנטישה עלולים לגדול, חווית המתשמש עלולה להיפגע וכך גם הדירוג בגוגל והכניסות של הגולשים אל האתר וכלן נדרשת התאמת אתר לסלולר.
אתרים שלא יתאימו עצמם לגלישה סלולרית ויבנו אתר סלולרי, עלולים למצוא עצמם מפסידים לקוחות וכניסות של משתמשים שהיו רגילים לקבל מהקידום האורגני.
מעוניינים באתר סלולרי לעסק שלכם? WEBON 050-8004-328