שיפור יחס בבמרה Conversion Rate Optimization

שיפור יחס המרה באתר CRO

בעלי אתרים שיפור יחס המרה באתר תורם באופן משמעותי לקידום האתר ואף עם זאת ממקסם לכם את יחס ההמרה באתר! תחילה נסביר מהו (CRO (Conversion Rate Optimization הפירוש ניצול מרבי של מבקרי האתר בפועל באתרכם. יחס זה נמדד מהרגע שהלקוח צופה באתרך ממנוע החיפוש ועד עזיבתו מהאתר.

השיטה הנכונה לשיפור יחס המרה וההבנה כיצד האתר מתפקד נמדד ע"י הגולשים עצמם וצורת התנהגותם באתר. רוב האתרים ברשת מכילים מידע רב שרובו נועד לתרומת קידום אתרים אורגני בגוגל אך עם זאת לרגע שכחנו שלקדם אתר ולהוביל אותו למקום הראשון בגוגל זאת רק מטרה אחת, למנף את האתר לראש תוצאות החיפוש בגוגל או במנוע אחר ברשת, לא יתרום לכם רבות עם אתרכם אינו מספק מידע ממצא ומושך את הגולשים להיכנס אליו
לדוגמא :

שיפור יחס המרה CRO

שיפור יחס המרה CRO

קבלו מספר טיפים לגבי שיפור יחס המרה :

  1. כותרת  ראשית ארוכה מושכת תשומת לב פי כמה מכותרת קצרה, ניתן לראות לפי האיור, כמו כן נדרש לרשום כותרת שתניע ותסקרן את הגולש לרצות להיכנס לאתר.
  2. התיאור אומנם לא בולט אך עם זאת לאחר שהגולש החליט שסיקרנתם אותו ע"י כותרת משכנעת, הוא ב 99% הולך לקרוא את התיאור שכתבתם, אך במידה והטקסט לא יהיה משכנע ייתכן שימשיך לחפש מודע אחרת. הגולשים הממוצעים עובדים לפי העין ולאחר מכן עובדים עם המחשבה, הגולש מנסה שלא לאבד זמן ומעוניין לקבל את התשובה לשאלתו או לחיפוש שביצע בזמן הקצר ביותר.
  3. שימו לב הגולש אוהב עובדות ותוצאות, כאשר הגולש מחפש שאלה הוא לא מצפה לראות בתשובה "יכול להיות" או "יכול לשפר" הוא יעדיף להיכנס לאתר שמציע לו פתרון חד משמעי לכן תהיו ממוקדים במטרה.
  4. URL של העמוד חייב להיות קצר עם הקשר לנושא שנכתב בעמוד, זה יתרום לכניסות גולשים וגם לקידום האתר בגוגל, גוגל מעדיפים שיהיה URL קצר וידידותי לגולש.

מספר כלים שניתן לעבוד עימם לשיפור חווית הגולש באתר :

  1. webmaster tools google – הכלי שמסייע לכם להבין את ניתוח חיפושים (סה"כ הקליקים, הופעות ושיעור הקליקים CTR ממוצע) לדגומא :
    CTR ממוצע באתר

    ניתן לראות בתמונה את CTR הממוצע, כמות הכניסות וההופעות באתר

    הכלי מאפשר לכם הבנה מדויקת לכמות ההופעות מול כמות ההקלקות CTR = Click through rate  זהו היחס המבטא את מספר החשיפות שמקבלת מודעה / פרסומת לבין מספר הכניסות אליה. יחס ממוצע הנמוך מ 2% הוא יחס נמוך מאוד הצפייה שלנו להגדיל ליחס ממוצע הגדול מ 5% אחוזים, זהו יחס שמצדיק את היותנו מקדמי אתרים. על מנת להיעזר בכלי המנהל אתרים של גוגל לחצו כאן.

  2. google analytics – הכלי המוביל לבדיקת זמן שהייה באתר והתנהגות גולשים אחוזי נטישה(Bounce rate), בזכות הכלי ניתן לחקור בזמן אמת היכן הלקוח משוטט ומהיכן הגיע, הפילוחים מאוד מדויקים ברמת הבנה מאיזה דפדפן, אזור גאוגרפי, סלולרי או מחשב שולחני, מערכת הפעלה ויתרה מזאת המעלה המרכזית איזה אתר מפנה. פילוח לפי תאריכים וגם ניתן לדעת כמה גולשים חוזרים וכמה חדשים.
    google analytics

    google analytics

    לתחילת עבודה עם הכלי המוביל גוגל אנליטיקס לחצו כאן.

4 תגובות
  1. רויטל
    רויטל says:

    שיניתי את הכותרות וזה כבר הכניס לי עוד עבודה – קיבלתי לקוח חדש.
    תודה רבה על מתן הסיוע, מדהים לראות איך שינוי קטן מוסיף המון.

    להגיב
  2. יוני
    יוני says:

    מעולה! אני רואה עלייה בכניסות. המקדם אתרים שלי לא שינה את הדבר הכי חשוב.

    תודה רבה
    יוני יצחקי.

    להגיב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים