פרסום באתר ועשיית כסף

פרסומות באתר שלי – גוגל אדסנס

שלושת הדרכים האפקטיביות ביותר לעשות כסף מהאתר שלך

אם אתה בעל אתר מצליח שנכנסים אליו אלפי גולשים מדי חודש, אתה בטח דופק את הראש בקיר למה הגולשים שלך לא מתורגמים לכסף. זאת עובדה ידועה באינטרנט – עם טראפיק אי אפשר לקנות במכולת. יכול להיות שהצלחת למכור באנר או שניים, ואפילו דודה שלך מפרסמת את הקייטרינג הביתי באתר, אבל האתר עדיין לא מכסה את העלויות והזמן שהשקעת בו.

אז איך הופכים את האתר שלך למכונה משומנת שמכניסה כסף? למזלך יש הרבה חברות שמתקיימות בדיוק מזה. הן מוצאות את המפרסמים עבורך, והן אלה ששוכרות "חדר" באתר ומשלמות לך כל חודש בהתאם לכמות ההקלקות על הפרסומות השונות.

אז איך מתחילים לשלב פרסום באתר ולעשות כסף?

פרסום באתר ועשיית כסף

פרסום באתר ועשיית כסף

גוגל מתאימה את המודעות לאתר שלך (דוגמה למודעת פרסום ויזואלית)
גוגל אדסנס

גוגל אדסנס היא הדרך הגאונית של גוגל לשתף רווחים עם בעלי אתרים המפרסמים שירותים ועסקים באמצעות מודעות שונות כמו באנרים, מודעות וידיאו ומודעות טקסטואליות. שירות אדסנס מאפשר לבעלי אתרים לקבוע אילו איזורים באתר שלהם יציגו פרסומות מכל סו, ואפילו לקבוע מי לא יכול לפרסם באתר שלהם. במקרה שמתחרה ישיר מפרסם באתר, ניתן בקלות להסיר את המודעה ומודעה אחרת תוצג, או להגדיר מראש רשימה של אתרים שלא הייתם רוצים שיפרסמו באתר שלכם.

אז איך אני מוסיף מודעות גוגל אדסנס לאתר?

הוספה של מודעות גוגל לאתר שלך היא פעולה פשוטה ביותר. נרשמים לשירות בקלות באתר של גוגל אדסנס מהלינק מהלינק הבא – https://www.google.com/adsense/start

לוחצים על כפתור SIGN UP בחלק הימני העליון של האתר ואז עוברים למסך הכניסה לחשבון של גוגל. אם יש לכם מייל קיים שאתם משתמשים בו ב Gmail תוכלו להשתמש בו גם לחשבון ה google adsense שלכם. אם לא פשוט צרו מייל כזה ב https://mail.google.com/ והמשיכו להרשם באתר אדסנס.

בשלב הראשון גוגל מוודאים שאכן אתה מעוניין להשתמש בכתובת המייל שלך על מנת להירשם לשירות.

google adsense

לאחר מכן תתבקשו להזין את כתובת האתר בו אתם רוצים למקם את המודעות, ולבחור את השפה הראשית של האתר. אם האתר שלכם מחולק לכמה תתי אתרים בכמה שפות מומלץ להתחיל משפה אחת ולאחר מכן ליצור תתי חשבון בשפה אחרת. במרבית המקרים זה לא משנה. גוגל מזהה את השפה שהגולשים שלכם דוברים בה, ומתאים להם את המודעות באופן אישי.

ברוכים הבאים לגוגל אדסנס

ברוכים הבאים לגוגל אדסנס

בשלב הבא גוגל יבקשו פרטים נוספים על המדינה ממנה מופעל האתר. שימו לב שאם אתם יושבים במדינה אחרת חשוב לא לשקר ולרשום ישראל. אם האתר עובד בארה"ב ומותאם לתושבי ארה"ב ניתתן לציין גם את המדינה המדוייקת בתוך ארה"ב אליה האתר פונה. אם מדובר בעסק רשמו את שם העסק. חשוב לא להמציא סתם שם אלא לעדכן פרטים אמיתיים – התשלום שלכם יגיע לפני הפרטים שהזנתם.

אדסנס חלק מספר 2 מילוי פרטים

בשלב הבא תתבקשו לאשר את חתימתכם על תקנון ארוך, אפשר פשוט לעשות V, כל עוד אתם מעל גיל 18 ולא מתכוונים לנסות לרמות את גוגל ולהקליק בעצמכם על המודעות, או לבקש מחברים להקליק עליהם – אתם יכולים לעבוד בשיתוף פעולה ריווחי עם גוגל ולהתחיל לעשות כסף מהאתר שלכם.

תנאים והגבלות גוגל אדסנס

לאחר שחתמתם על ההסכם של גוגל אתכם. גוגל יקבלו את הבקשה ואז תצתרכו להמתין לאישור. לרב לוקח לגוגל כמה ימים בהם הם בודקים את האתר שלך ואת התכנים שלו ומאשרים אותך. בשלב הבא הם יאפשרו לך ליצור קוד מודעה. ביצירת קוד של מודעת פרסום המבוססת על באנר עם תמונה גוגל ממליצים על הגדלים שמקבלים לרב את מספר ההקלקות הגבוה ביותר.

הגדלים המומלצים מופיעים בטבלה הבאה:

הגדלים המומלצים מופיעים בטבלה הבאה

הגדלים המומלצים מופיעים בטבלה הבאה

לאחר שבחרת גודל תוכל ללחוץ המשך ולקבל את הקוד.

מה עושים עם הקוד שקיבלתי מגוגל?

גוגל מגבילים את כמות המודעות שהם מאשרים להציב בכל עמוד באתר לשלוש מודעות תמונה ועוד שלוש מודעות מילים, שיכולות להופיע בחלקים שונים בעמוד. חשוב לזכור שגם אם העמוד שלך ארוך מאד וכולל גלילה, עדיין ניתן להציב בו רק שלוש מודעות, גם אם הן ניתנות לצפייה מכל מקום.

את הקוד פשוט מדביקים במקום שאתם רוצים שיוצג באתר, ואחרי מספר דקות ניתן לראות מודעה מתנוססת בדף, כאשר היא מופיעה עם כפתור מיוחד המבדל אותה משאר המודעות באתר. יש לזכור שהמודעה שאתה רואה אינה נראית לכלל הגולשים שלך. כל אחד מהם רואה מודעה אחרת בהתאם לתחומי העניין שלו ולאתרים שביקר בהם קודם.

היתרון בכך הוא שאם אדם רצה לרכוש כרטיס טיסה לאיטליה וביקר באתר המפרסם ברשת המודעות של גוגל, הוא יראה מודעה של האתר שהיה בו, כנ"ל לגבי אדם שרצה לרכוש דומיין בגו דדי, ומודעה של גו דדי תופיע.

עבודה בארצות הברית

עבודה בארצות הברית

דוגמה למודעות תמונה ומילים המופיעות באתר

איך עושים כסף מהמודעות האלה?

השיטה של גוגל בתמחור המודעות היא לפי מכרז. ככל שמפרסם משלם יותר יש לו יותר סיכוי להופיע באתר שלך, בהתאם לתחום האתר ולתחומי העניין של הגולש. פעמים רבות גוגל מתאימים את המודעות לתחום הכללי שהאתר עוסק בו, לדוגמה אתרים העוסקים בבישול, יכללו באנרים לחנויות המשווקות ציוד בישול. בכל פעם שהגולש מקליק על המודעה ועובר לאתר, אתה מרוויח כמה סנטים – בהתאם למחיר שאותו המפרסם מוכן לשלם על כל קליק. את הכסף הזה ניתן לעשות מעבודה מהבית זאת עבודה בשכר גבוה במיוחד.

מה קורה אם המתחרה שלי החליט לפרסם לי באתר?

במידה והופיעה מודעה באתר שאינך רוצה לראות, ניתן פשוט לחסום אותו, ברמת הדף או ברמת האתר כולו. במרבית המקרים ממשך המנהל הוא באנגלית, וניתן לראות את ההנחיות המדוייקות לחסימת המודעות שאיננו רוצים שיופיעו באתר בדף הזה.

איך אני עושה כסף מהאתר מעבר למודעות גוגל?

היות וגוגל מגבילים את עצמם לשש מודעות בלבד בדף, שלוש ויזואליות ושלוש מודעות טקסט, עדיין נשאר הרבה מקום באתר שלך שניתן למכור. אחת הדרכים הקלות ביותר אם מדובר באתר שיש בו דפים רבים היא מכירת איזור לפרסום מאמרים נוספים. יש אתרים החוששים לעשות זאת מכיוון שהגולש עובר למעשה לאתר אחר וממשיך לקורא כתבות, אך אל דאגה, בסיום קריאת הכתבה שלהם, האתר שלך עדיין נמצא ברקע.

בוודאי ראית איזורים אלה הנשלטים על ידי שתי חברות מדיה ישראליות ונפוצים בכל העולם. הם מופיעים לרב תחת הכותרת "תוכן ממומן" או "כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך". ניתן לראות קישורים אלה באתרי החדשות הגדולים בארץ ובעולם.

מתחילים למכור תוכן עם Outbrain וטאבולה

החברה הראשונה שניתן לתקשר עימה היא חברת אאוטבריין. החברה עוסקת בשיווק של תכנים ונחשבת לאחת החברות המובילות בתחום ניתן למצוא מאמרים שלה באתרים כמו YNET ואפילו CNN.

פרסומות של גוגל באתרים

החלק שאאוטבריין משתמשים בו באתר של YNET

ההצטרפות לרשימת האתרים המכובדת שאאוטבריין מציגה בהם לינקים למאמרים כרוכה בהרשמה ובהגשת בקשה באתר שלהם, שיחה קצרה עם מנהל תיקי הלקוחות, ולאחר שאושרתם ומילאתם את פרטיכם ופרטי הבנק שלכם, אאוטבריין שולחים לכם קוד להטמעה באתר בדומה לגוגל אדסנס. ניתן להרשם למערכת של אאוטריין מכאן.

אאוטבריין מתגמלת את בעלי האתרים על בסיס הקלקה, כאשר היתרון הגדול הוא שגולשים רבים ממשיכים וקוראים כתבות ומאמרים באינטרנט ולעיתים אינם מבחינים שעברו מאתר לאתר. הם ממשיכים ומקליקים על המודעות שנראות ככתבות תוכן רגילות ולא כפרסומות המנסות למכור להם משהו. האתרים מקבלים 60% מההכנסות שאאוטבריין מקבלת מהמפרסמים שלה, מה שהופך את האופציה הזו למשתלמת יותר מאדסנס עבור אתרים רבים.

כתבות נוספות גוגל

חברה דומה שעובדת באותה הצורה היא חברת טאבולה, שאף היא משווקת תוכן במאמרים הנראים כחלק מהאתר. טאבולה אף היא עובדת עם אתרי חדשות גדולים בארץ ובעולם בינהם נמצאים האתר של גלובס, MSN, AOL ויאהו יפן.

תהליך ההתקשרות עם טאבולה דומה לזה של אאוטבריין, יוצרים קשר עם החברה (כרגע רק באנגלית) דרך אתר הבית שלהם ומבקשים להצטרף, לאחר אישור האתר תקבלו קוד להטמעה. הלינק ליצירת קשר עם טאבולה הוא https://www.taboola.com.

לסיכום, אם האתר שלכם לא עושה כסף, יכול להיות שזה בגלל שלא התחלתם לנצל את כל שטח הנדל"ן שלו, התחילו ליצור קשר עם אחת מחברות שיווק התוכן, הוסיפו מודעות אדסנס לאתר, ותנו לאתר שלכם לזנק למעלה. קיימות גם תוכניות שותפים רבות בארץ ובחו"ל שיכולות לשלם לכם פר קליק, אך זה כבר נושא לכתבה אחרת…

לחזרה לעמוד קידום אתרים לחצו כאן

2 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים