שיטות חדשות של גוגל כנגד קידום אתרים אורגני

שיטות חדשות של גוגל כנגד קידום אתרים אורגני

רבים מבעלי העסקים פונים אלינו בזמן האחרון בטענה שעבדו עליהם ומבקשים מאתנו להחזיר את האתר שלהם לראש תוצאות החיפוש בגוגל. אנו שמחים לקבל לקוחות חדשים אך לעיתים הפגיעה שנגרמה כל כך משמעותית שאנחנו ממליצים לקנות דומיין חדש.

לכן, נרצה להסביר במאמר זה מהן הפעולות שעלולות להזיק לקידום האתר שלכם וכיצד למצוא חברת קידום אתרים שתקדם אתכם כמו שצריך ולא תפגע בדירוג האתר.

מילת המפתח – רלוונטיות

גוגל רוצה שהגולש יקבל את התוצאה הרלוונטית ביותר בשבילו, אחרת בסופו של דבר הגולש יעדיף לחפש במנוע חיפוש אחר. בשנים האחרונות, חלק גדול מתוצאות החיפוש היו אתרים מקודמים שלא בהכרח היו רלוונטים לגולש. לכן גוגל שינתה את האלגוריתם והחלה לתת חשיבות נמוכה יותר לפעולות שעשו מקדמי האתרים.

אתרים שהיו עם הרבה קישורים חיצוניים ללא ערך, החלו לרדת בתוצאות הדירוג. כמו כן, אתרים שקיבלו המון קישורים מאתרי מאמרים ושיכפלו תוכן גם כן נמצאו בתחתית תוצאות החיפוש. מילת המפתח החשובה ביותר לקידום האתר היא רלוונטיות. כבעלי אתר עליכם להבין מה מחפש הגולש והאם האתר שלכם מספק את מבוקשו יותר מכל אתר אחר שמתחרה אתכם על מילת המפתח.

שיטות חדשות של גוגל כנגד קידום אתרים אורגני

השינוי שעשתה גוגל בעת האחרונה, גורם לאתרים שבאמת מעניקים ערך מוסף לגולש להופיע במיקומים גבוהים. גוגל החלה לתת חשיבות גדולה לזמן השהייה באתר. ככל שהגולש נמצא יותר זמן באתר שלכם לאחר שהגיע ממילת מפתח מסוימת, כך גוגל מבינה שהאתר שלכם יותר רלוונטי לגולש. בנוסף, אם הגולש חיפש מונח מסוים, נכנס לאתר שלכם, חזר לגוגל במהירות וחיפש את המונח בצורה אחרת, סימן שהייתם לא רלוונטיים והדירוג שלכם ירד בהתאם.

מקדמי אתרים נתנו חשיבות נמוכה לתוכן האתר, ושמו דגש על מילות המפתח. חלק מהם בנו אתרי "לוויין" – אתרים שאין בהם שום תוכן ערכי, אלא רק מאמרים על מילות מפתח שרצו לקדם, והוציאו מהם קישורים אל האתרים של הלקוחות שלהם. גוגל הבינה שאתרי הלווין לא רלוונטיים לגולש, הורידה את הדירוג של אתרי הלוויין וכתוצאה מכך גם אתרי הלקוחות נפגעו בעצמם.

אז מה מומלץ לעשות על מנת לקדם אתר בגוגל?

כמו שאמרנו – רלוונטיות היא מילת המפתח. ככל שתוסיפו תוכן ערכי שיועיל ללקוח, הוא ישאר יותר זמן באתר והדירוג שלכם בגוגל יעלה. אם אתם בעלי מקצוע למשל, תוכלו להוסיף "טיפ שבועי" שיועיל ללקוח ובנוסף יגדיל את הסיכוי שהוא יצלצל אליכם.

לגבי קישורים אל האתר שלכם, מומלץ לשים דגש על האיכות ולא על הכמות. קישור אחד שילחצו עליו המון גולשים עדיף מ-20 קישורים שלא ילחצו עליהם בכלל. גוגל יודעת את כמות הכניסות לאתר שלכם דרך הקישורים החיצוניים ורק קישורים איכותיים יעזרו לקידום האתר שלכם.

פרמטר נוסף ואחרון, הוא תדירות העדכון של האתר. אם אתם נכנסים לאתר ומעדכנים אותו בתדירות גבוהה, ה"זחלן" של גוגל רואה שינויים בכל פעם שהוא מבקר באתר והערך של האתר שלכם עולה בהתאמה.

אז איך לעזאזל בוחרים חברה לקידום אתרים?

אנו ממליצים לשאול את החברה על אתרים מקודמים ולבקש דוגמאות לאתרים שכאלו. אם תוכלו למצוא אתרים שלהם שעדיין נמצאים בראש תוצאות החיפוש, סביר להניח שהם לא השתמשו בשיטות הנ"ל לקידום אתרים אלא בשיטות האיכותיות יותר.

מומלץ לשאול את החברה מי אחראי לעדכון האתר שלכם. רוב חברות הקידום ירצו תשלום נוסף על עדכון תוכן האתר, ההמלצה שלנו היא לכתוב בעצמכם את התוכן (רק בגלל שאתם המומחים בתחום ויכולים לגרום לגולש להישאר באתר). אם אין באפשרותכם לעשות זאת מומלץ מאוד לשלם לחברה שתכתוב תכנים איכותיים עבורכם. אתר ללא עדכון תכנים שוטף לא יוכל להיות מקודם בגוגל גם אם אתם חברי ילדות של סרגיי ברין :)

אז מהי שיטת העבודה המומלצת מול מקדם האתר שלכם?

מומלץ לעבוד במקביל מול מקדם האתר שלכם ולשלוח לו טיפים ומאמרים בעלי תוכן ערכי לגולשים שלכם. אתם בעלי המקצוע ורק אתם יכולים לתת טיפים שבאמת יועילו לגולש. Attachment – אנשים נכנסים לאינטרנט קודם כל על מנת להשיג מידע ורק אח"כ על מנת לרכוש מוצרים. עליכם להתחבר אל הלקוח, לגרום לו להעריך אתכם כמומחים בתחום. יש לגרום לגולש לשמור את האתר במועדפים ולחזור אל האתר. רק בהמשך, כאשר הגולש מאמין בעסק שלכם, תוכלו להציע לו את המוצר/השירות שלכם ולגרום להמרה וביצוע רכישה.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים