בעזרת כתיבה נכונה – תוכלו לדרג את אתרכם גבוה במנועי החיפוש!

רוצים לדעת כיצד לכתוב תוכן באתר שלכם שיגרום לגוגל להציב אתכם גבוה בתוצאות החיפוש? במאמר זה תוכלו ללמוד כמה טיפים וטריקים לקידום האתר בעזרת תוכן.

על מנת לדרג את האתרים בתוצאות החיפוש, גוגל בנתה אלגוריתם המכיל מגוון רחב של פרמטרים. על מנת לגרום לתוצאות החיפוש להיות רלוונטים לגולש, גוגל צריכה להסתמך על נתונים שהיא רואה בתוך האתר ומחוצה לו.אחד הפרמטרים החשובים ביותר לקידום האתר, הוא התוכן שנמצא בתוך האתר. על מנת לגרום לגוגל להציב אותנו במילת מפתח מסויימת, עלינו לכתוב תוכן באתר שקשור ומכיל את אותה מילת מפתח.

אז אם יש לכם אתר ברשת ואתם מעוניינים להתמקד על תחום מסויים, מומלץ לכתוב תוכן שקשור לתחום. התוכן צריך לתת ערך לגולש ולגרום לו לשהות באותו הדף ככל שניתן. מומלץ לתת לגולש ערך מוסף שיגרום לו לרצות לשמור איתנו על קשר לטווח הארוך. הוא צריך לסיים את המאמר בהרגשה שבאמת הפיק ידע ולא סתם קרא מאמר שלא אומר בעצם כלום.

בתחתית הדף, מומלץ להציב לו אפשרות להוסיף עצמו לרשימת התפוצה שלנו או לעשות לנו לייק בפיסבוק למשל, ובכך להישאר מעודכן ולקבל עדכון על כל מאמר חדש שנוסף לאתר (ומוצר כמובן). להלן 7 טיפים חשובים לכתיבה נכונה באתר שתעזור לקדם אותו בגוגל:

    • דגש על הגולש – לא משנה כמה כסף שילמתם למעצב האתר ולמתכנת שלו, אתר בלי כניסות לא שווה כלום. ברוב המקרים, המחיר שתשלמו על בניית האתר והקמתו מהווים חלק קטן מהתשלום לשיווק האתר. חשוב מאוד לשים דגש על הגולש ולחשוב על התהליך שהוא עובר באתר, על מנת לשמר אותו ולגרום לו לחזור אליו. כשאתם כותבים תוכן, כדאי לחשוב על מקור התנועה לאותו הדף. מי בעצם יגיע לקרוא את הדף שלי? גולש שמגיע מה קידום אתרים אורגני ? ממומן? האם התוכן צריך להיות מכירתי? לתת ערך וידע לגולש? אם אני הייתי קורא את התוכן הנ"ל, האם הייתי נשאר באתר?
    • מחקר מילות מפתח – יש ברשת המון אנשים מוכשרים עם כושר כתיבה יוצא דופן. הם מפרסמים בלוגים ומאמרים ברחבי הרשת, מקבלים תגובות ולייקים, אבל בקושי מופיעים בגוגל. הכתיבה שלהם לא מסודרת ע"פ תחומים והם מתפזרים על כל נושא שעולה להם בראש. אתר שכזה יכול להכניס המון גולשים אבל לא מופיע בתוצאות החיפוש מכיוון שהוא אינו ממוקד. ההמלצה שלנו היא קודם כל להחליט מה הנושא המרכזי בכל דף, לבצע מחקר מילות מפתח, לראות כמה מחפשים ומה מחפשים בתחום הנ"ל ועל פי כן לכתוב את המאמר.
    • עריכת תוכן – מכיוון שיש קושי לאדם לבקר את הכתיבה שלו, מומלץ למנות עורך תוכן שיעיף מבט על התוכן שכתבתם לפני העלאתו אל האתר. לפעמים יש טעויות שרק אדם אחר יכול לשים לב אליהן. בנוסף, העורך יכול לבצע פעולות שקשורות לקידום האתר והכותב צריך לעסוק יותר בכתיבה. העורך יכול לסדר את תתי הכותרות, לערוך את ה- description , מילות המפתח, הכותרות הראשיות, בידיוק כמו עורך תוכן בפורטל גדול.

טעויות כתיב – גוגל שם לב לטעויות כתיב ומוריד את הדירוג לאתרים עם טעויות כתיב. חשוב מאוד לבצע הגהה למאמר שאתם רוצים לפרסם, ובהמשך לסעיף האחרון, מומלץ לתת את האחריות לעורך התוכן.

  • הדגשת הפירמה – מקדמי אתרים רבים טוענים לחיזוק שם הפירמה ברשת גם בלי קישור ממשי. כשהוא רואה את שם החברה "לשכת מקדמי אתרים" באתרים מאותו התחום, גם בלי קישור הוא מעלה את דירוג האתר שלנו. כשאתם כותבים מאמרים פנימיים וחיצוניים לאתר שלכם, מומלץ להדגיש ולהוסיף את שם החברה שלכם.
  • אין חשיבות לאורך הטקסט – עד היום רבים טענו שמאמר לקידום אתרים מכיל 300-500 מילים ומילת המפתח צריכה להופיע 7-12 פעמים בתור המאמר. לאחר מחקר שעשינו, גילינו שגם מאמרים קצרים ביותר יכולים להיות מקודמים במילות מפתח חזקות. מאמר קצר יכול להביא לתגובות רבות וליצור "באז רחב ברשת" כמו כן, גם מאמר ארוך לא יפגע בקידום האתר.
  • ושוב, דגש על הגולש – למרות שהסעיף הראשון היה דומה, רציתי להדגיש בפניכם את החשיבות לתשומת הלב אל הגולש. כמו שכבר אמרנו, בלי הגולשים האתר לא שווה כלום. גם אם אנחנו משלמים כסף עבור כל קליק וגם אם שילמנו כסף על קידום אורגני, הכניסות עולות לנו כסף בסופו של דבר. אם לא נשים לב לתהליכים השונים שעוברים הגולשים באתר, יהיה לנו קשה לגרום לו להישאר באתר ואף לחזור אליו. כשאתם כותבים תוכן איכותי לאתר שלכם, תחשבו תמיד: האם בסוף קריאת התוכן הגולש ירצה לשמור את האתר במועדפים?