Seo word cloud

אמנות איתור מילות החיפוש לקידום האתר

יש לכם לקוח חדש לפרוייקט SEO או החלטתם לעשות זאת לבד, אחד החלקים החשובים ביותר ב SEO הוא איתור מילות החיפוש שהגולש יקיש במנוע החיפוש שניה לפני שהוא מגיע לאתר שלכם. אלה הביטויים סביבם יכתב התוכן, הקטגוריות השונות שיופיעו באתר שלך, והלינקים החשובים שיופיעו בבלוג שאתה כותב.

איך גוגל ממליצים לבחור מילות חיפוש?

הכלי הבסיסי הראשון שסביר להניח שגם המתחרה שלך משתמש בו הוא מתכנן מילות המפתח שגוגל מספקת, או ה Google Keyword Planner , הכלי יכול לתת לך מושג ראשוני על ביטויי החיפוש הפופולאריים בנישה של האתר אותו אתה מקדם.

מעבר לשימוש בכלי גוגל מוסיפים גם כמה טיפים חשובים לבניית רשימת מילות המפתח שלך

  • נסה לחשוב כמו הלקוח שלך, אם לדוגמה אתה מוכר נעליים, והמוצר הפופולארי ביותר הוא "נעלי ספורט לבנות" התמקד בביטוי הספיציפי שהלקוח מחפש, ולא במונח הכללי "נעליים".
  • נסה להתאים את מילות החיפוש לקהל היעד אליו אתה פונה. אמנם גוגל כתבו טיפ זה לקידום ממומן המטורגט לקהל יעד ספציפי (כמו "נעלי כדורגל נייק לגברים" למשל המיועד לגברים מבני נוער ועד מבוגרים), אך ניתן להשתמש בו כם כאשר אתה כותב תוכן באתר, כמו מאמר או פוסט בבלוג, המיועד לקריאה על ידי קהל יעד ספציפי.
  • נסה ליצור קבוצות שונות של מילות חיפוש המיועדות לחלקים שונים באתר, ולקהלי יעד שונים. נחזור לדוגמה של הנעליים, תרצה להדגיש "נעלי ספורט לגברים" ביחד עם "נעלי כדורגל לגברים", אך מנפרד מ"מגפי עור עם עקבים".
  • התאם את מילות החיפוש לתוכן הכתוב בכל דף אליו אתה מפנה. הדבר נוגע במיוחד לתקופה בה היה שימוש נפוץ במילות מפתח שאינן קשורות לאתר ומתבססות על טרנד. כמו למשל הקשר בין הדוגמנית "בא רפאלי" לחיפוש "ריהוט לסלון" מקרי בהחלט, אך חברות רבות השתמשו בשמה על מנת ליצור טראפיק לאתר. כיום עם העדכונים האחרונים של האלגוריתם של גוגל מרדף אחר טרנדים שאינם קשורים לתחום האתר, ומוריג את הדירוג שלו במקרה הטובף ועשוי לגרור ענישה והורדה מתוצאות החיפוש במקרה הרע.

keywords studioתוכנות המסייעות לבחור מילות חיפושהיות ומומלץ להעזר במירב הכלים על מנת לבחור את מילות המפתח השונות, קיימים מספר כלים המשלבים בתוכם מגוון מקורות לבחירת מילות החיפוש. נסקור בקצרה כמה מהן:

  • לקיוורד סטודיו ישנה מערכת חזקה ביותר לאיתור ביטויי מפתח ממגוון מקורות, ולהוספת ביטויים בצורה ידנית ובחינתם. המערכת מושכת נתונים מ"גוגל אנליטיקס", מוז, SemRush, Grepwords, ועוד. היתרון הגדול של המערכת היא מבט כולל מלמעלה על הנתונים השונים ממגוון רחב של אתרים, ופשרות ליצור קבוצות של מילות חיפוש.
  • Grepwords, הוא כלי מקיף בפני עצמו לבחינה של מילות מפתח (נמצא גם בגלי הקודם אבל שווה לבחון אותו בפני עצמו. כיום במערכת יש מעל חצי מיליון מילות מפתח מישראל (נכון ל 2015) ומעל 146 מיליון מארה"ב.
  • מערכת מעניינת נוספת היא whatsrunwhere (מה רץ איפה) שאמנם עוסקת בקמפיין פרסום של מעל 120 אלף חברות, באתרים ברחבי העולם (כולל ישראל), החלק המעניין במערכת הוא היכולת לבחור מילות מפתח ולראות היסטוריה של מפרסמים בתחום, והאם הקמפיין הצליח או לא. אין כמו ללמוד מטעויות של אחרים לאורך זמן.
  • נסיים במערכת שפותחה אצלנו בישראל, ועד עכשיו נראית הנוחה ביותר לקבלת תמונה מקיפה על מילות החיפוש שלנו ושל המתחרים, המערכת של zefo. המערכת קלה לעבודה בעברית, וניתן להוסיף שם כמות של ביטויים.

תנין

ביטוי זנב ארוך (Long Tail)

רבות דובר על היתרונות של ביטוי זנב ארוך, אותם ביטוי חיפוש שאינם מורכבים רק ממילה או שניים אלא מיועדים לאיתור מידע ספציפי יותר ברשת, לדוגמה "שמלות אדומות עם נקודות לבנות עשויות מקטיפה". ביטויים אלה קשים יותר לאיתור, והם בדרך כלל מוקלדים במנועי החיפוש רק פעם או פעמיים בחודש, עם זאת אם הצלחתם לאתר מאה או מאתיים ביטויים כאלה, יהיה קל מאד לקדם דפים המבוססים על ביטוי זה, ולהגיע גבוה מעלה בעמוד תוצאות החיפוש.

המשמעות של זנב ארוך אינה האורך של ביטוי החיפוש, אלא הצורה בה נראה הגרף של מילות החיפוש מהביטויים הפופולריים ביותר, ועד הביטויים הזוכים למספר החיפושים הנמוך ביותר. מרבית הביטויים הנמצאים בצד הקרוב למספרים 1-20 כלומר חיפוש אחד עד 20 חיפושים בחודש נראים כזנב דק וארוך. על ביטויים שאינם מופיעים בתוצאות החיפוש כלל (0 חיפושים בחודש) מומלץ לדלג.

קיימות מספר דרכים אפקטיביות למצוא ביטוי זנב ארוך

  • ניתן למצוא את הביטויים הזוכים למספר החיפושים בנמוך ביותר בתוכנות המצויינות מעלה.
  • ניתן להשתמש במנוע ההשלמה האוטומטית של גוגל בהקשת ביטוי חיפוש הרלוונטיים לאתר בנישה אותה אתה מנסה לקדם.
  • ניתן למצוא שאלות רלוונטיות היכולות להופיע כביטוי משמעותי במאמר. נרחיב על כך להלן.

Questioning and answering

מענה על שאלות גולשים

כבר בפברואר 2015 ענה טרוי איירלנד מדיגיטל קונטנט, שהשתתף בפוסט רב משתתפים על השינויים הצפוים בתחום ה SEO בשנת 2015 שעדכון "האמינגברד" יעביר את תחום החיפוש באינטרנט מהקשת ביטוי מפתח לחיפוש שאלה שלמה. הזנב הארוך הפך למשפט שלם הכולל שאלה כמו "אילו מספרות פתוחות בשבת בחולון" ולא רק "מספרות בחולון".

הבעיה העיקרית שגוגל לעיתים שולפת את התשובה מהאתר על כפית של כסף מבלי שיצטרך להקליק על כתובת האתר, לעתים תוך התבססות על שיתופי פעולה של גוגל עם אתרים שונים. אך במרבית המקרים גם אם גוגל שלפה את התשובה וגילתה אותו לגולש תוך העתקה שלו מהאתר שלך, עדיין יופיע קישור מושך לאתר ואפשרות לקרוא פרטים נוספים.

אם האתר שאתה מקדם הוא בשפה העברית, תוכל למצוא שאלות ולתרגם אותם מאתרי שאלות חזקים בארה"ב. אתר חזק מאד בתחום הזה כיום הוא qoura, אתר שהוקם בזמנו על ידי שני עובדים לשעבר בחברת פייסבוק, ומשמש ככלי חזק להבנת טרנדים בעולם. ניתן גם להכנס לפורומים שונים העוסקים בנישה שלך, ולפרסם מאמרים שונים העונים על שאלות שונות שהופיעו שם.

הכלי האחרון הוא כלי ביולוגי משמעותי, המוח. חשוב על התחום אותו אתה מקדם ונסה לכתוב חמש שאלות שונות המתחילות במילת השאלה "איך", אם אתה מקדם חנות נעלים תוכל לבחור ב"איך לבחור נעל ספורט" לאחר מכן חשוב על חמש שאלות נוספות המתחילות במילה "מתי" כמו "מתי הזמן הנכון להחליף נעל" וכן הלאה, עם כל מילות השאלה. חיפוש השאלות הנ"ל בגוגל תוך שימוש בכלי ההשלמה האוטומטית יכול להיות התחלה נהדרת ליצירת הביטויים שלך. תוכל להשתמש בתוכנות האוטומטיות על מנת לבדוק האם השאלה פופולארית וכמה פעמיים הופיעה בגוגל.
כל הכלים האלה נועדו לצורך בניית הרשימה הראשונית של מילות החיפוש, אך כמו כמעט כל דבר בתחום ה SEO מדובר בניסוי ותעייה. מילות חיפוש שלא "עשו את העבודה" יוחלפו באחרות בעתיד, וחשוב להמשיך ולחקור את השינויים בטרנדים בנישה בה אתה מקדם, על מנת להגיע למילות מפתח נכונות, ולהשאר על המפה.

מקווים שמאמר זה תרם לכם, נשמח להעניק לכם עזרה בכל שאלה. שאלות ותשובות על קידום אתרים.

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים