אופטימיזציה לאתר

אופטימיזציה לאתר – המדריך להשגת תוצאות בקידום אתרים

מדריך זה נועד למנהלי האתרים webmasters ולבעלי העסקים כאחד, האלגוריתמים של מנועי החיפוש הינו נושא לפיצוח אך יש כללי יסוד שכל מקדם אתרים בישראל חייב לדעת, מנועי החיפוש מחפשים באתר הקשר ורלוונטיות וזה הכלל המוביל – והדבר החשוב מכל שאתם חייבים לזכור שמנועי החיפוש המובילים מנסים להציג לגולש את התוכן הראוי ביותר!

שנתחיל ? מהי אופטימיזציה

אופטימיזציה היא תהליך של שינוי האתר והמודעות שמוצגות בו, כמטרה ייחודית לשיפור איכותו של האתר, להשגת תנועה ממוקדת באתר על מנת להשיג באופן אידאלי "חווית משתמש".

המונח "אופטימיזציה לאתרים" משמעותו שינוי שצריכים לבצע באתר כמטרה למצע ולשפר את איכותו של האתר. וזאת בכדי להשיג טראפיק(תנועה לאתר) יותר גדולה כתוצאה משיפור הדירוג במנועי החיפוש.

יש לא מעט תהליכים שצריכים לבצע על מנת להשיג אופטימיזציה לאתרנו.

ולהלן ההליכים :.

  1. דומיין האתר Domain
  2. עריכת כותרות ותיאורים באתר Meta Tags
  3. מבנה האתר וסידור הקישורים באתר
  4. URL הדף והתאמתו למונח החיפוש
  5. תוכן איכותי, הצגת תוכן מקורי.
  6. הצגת גרפיקה בעמודים
  7. חלוקת התגיות במאמר וסידור HTML
  8. מהירות האתר במחשבים וניידים
  9. בניית קישורים מחזקים באתר
  10. בדיקת שגיאות קוד Console
  11. שיתוף ברשתות החברתיות
  12. מפת אתר + Site Map

דומיין האתר Domain

בחירת דומיין הינה הדבר הראשון שמתבקש לבצע לפני תחילת בניית האתר וקידומו ברשת. הבחירה צריכה להיות דומיין קצר ככל האפשר, ורצוי שיהיה הקשר מזהה לנושא האתר. דומיין בעל יותר מ 10 תווים יכול להקשות על קידום האתרים.

חשוב מאוד לבצע בדיקה האם כתובת הדומיין הייתה שימושית בתחום אחר, כלומר ייתכן שכתובת הדומיין שבחרנו נראית לנו ואף מציגה את שם העסק שלנו בדיוק כמו שחלמנו, אך ייתכן מאוד שדומיין זה נקנה בעבר וקודם על תחום שונה ממה שאנו רוצים, כמו כן זה עלול להזיק למקדם האתר בביצוע קידום האתרים בגוגל.

ניתן לבדוק את היסטוריית האתרים בעזרת האתר הגדול Web Archive – Internet Archive שמסייע לנו בבדיקת ההיסטוריה למשך שנים רבות, ניתן לראות כיצד האתר היה בשנה מסוימת ובחודש ואף שבוע רצוי.

בחירת סיומת לדומיין, יש לא מעט סיומות שונות המייצגות תחומים ומדינות שונות. רצוי לבחור דומיין עם סיומת המזהה את המדינה שבה נרצה לקדם.

עריכת כותרות ותיאורים באתר Meta Tags

בעת הגשת האתר למנועי החיפוש נדרש לסייע למנועים להבין את עמודי האתר והתכנים המצויים בו, הפרמטרים אשר הופכים את אתרנו לרלוונטי ברמה העליונה הינם הכותרות והתיאורים אשר מופעים בשעת החיפוש כתצוגה לגולשים בתוצאות החיפוש.

תיאורי Meta Tags נדרשים ואף הכרחיים בכל עמוד באתר. הבוטים של מנועי החיפוש מחפשים מילות מפתח ורלוונטיות בכותרות אלו עבור שאילתות החיפוש של הגולשים.

היכן ניתן למצוא ולערוך את הכותרות והתיאורים Meta Tags ?

באתרי Wordprss ניתן להתקין תוספים רבים המסייעים לקידום SEO המומלצים שבינהם : Yoast וגם All in One SEO Pack. ניתן למצוא אותם תחת תוספים, תוסף חדש ולבצע חיפוש, תוספים אלה מדורגים גבוה.

במערכת Joomla יש לכם את התוסף הזה : EFSEO – Easy Frontend SEO מומלץ.

במערכות אחרות עם מערכת ניהול פנימית ניתן לחפש את המונחים האלה תחת כל עמוד "כותרת SEO" , "תיאור SEO", ובמערכות שפותחו ע"י מתכנים ללא כל אפשרות עריכת כותרות, ניתן לגשת ל FTP של קבצי האתר ולערוך את עמודים הרצויים לכם ולהוסיף את הקודים הבאים לדוגמא :


<title>שם המותג: קידום אתרים בגוגל עם תוצאות לא מתווכחים!</title>
<meta name="description" content="שם המותג - החברה המובילה עסקים להצלחה. קידום אתרים עם ניסיון מעל עשרות נשמח לצרף אתכם לקהל לקוחותינו המרוצים!" />

כפי שראיתם בדוגמא הנ"ל:

מומלץ להכניס בכותרת את שם המותג וכמובן את הביטוים שהנכם חפצים בו, לא לשכוח אלמנט מכירתי.
תיאור עד 160 תווים הכללת השירות או המוצר ניתן נדרש לתת הקדמה לעמוד שאליו מפנה.
על מנת לבצע כותרת ותיאור שיגרמו ל CTR גבוה תוכלו ללחוץ כאן.

Meta tags

Meta Keywords התגית שמנועי החיפוש "מתעלמים ממנה" בשנים האחרונות.

התגית הזו שמשה בעבר כסימון מילות מפתח מדויק עבור עמודים ספציפיים, מסתבר שבשנים האחרונות ישנם מנועי חיפוש אשר מתעלמים ממילות המפתח אשר מצויות תחת תגית זו. עם זאת אנו עדיין ממשיכים לשים את מילות המפתח, סה"כ דבר זה אינו מזיק וייתכן שישנם מנועי חיפוש שפחות מתקדמים מבחינת האלגוריתמים וכן משתמשים במילות מפתח אלה כפרמטר שמבסס משהו באלגוריתמים שלהם. לכן נמשיך להכניס מילות מפתח בתגית באופן הבא :

<meta name="keywords" content="" />

את מילות המפתח או הביטויים נפריד בפסיקים ולא מעלה על יותר מ 4 ווריאציות שונות, את מילות המפתח או הביטויים רק מנועי החיפוש יוכלו לראות בשונה מהתגית Title או Description שמנועי החיפוש מציגים בשורות החיפוש.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לשיח?
אשמח לקבל את תגובתך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים